BasBQ
Beef en Steak

Applewood Smoked Bacon

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Tijdens onze reizen naar de VS komen wij regelmatig Applewood Smoked Bacon tegen op de menukaart. Deze Bacon wordt vaak verwerkt in een gerecht en is dus geen gerecht op zich. Als echte Bacon liefhebber heb regelmatig gerechten waarin deze Bacon verwerkt is besteld. Telkens was deze Bacon zalig. Veel lekkerder dan het spek dat we in Nederland kennen. Maar hoe komt dat? Is het de kwaliteit van het vlees? De wijze waarop het gepekeld is? Door het appelhout? Of is het gewoon vanwege het feit dat ik de VS altijd ophemel en ik het mijzelf gewoon in beeld?

Ik wilde er achter komen of wij met de middelen die wij in Nederland tot onze beschikking hebben ook deze hemelse Bacon kon maken. Hierbij een fotorapportage!

Livar of course!
Applewood-Smoked-Bacon-1.jpg


De pekel:
Applewood-Smoked-Bacon-2.jpg


In het zakje:
Applewood-Smoked-Bacon-3.jpg


Na de pekelperiode:
Applewood-Smoked-Bacon-4.jpg


Na de BBQ:
Applewood-Smoked-Bacon-5.jpg


Portioneren:
Applewood-Smoked-Bacon-6.jpg


Applewood-Smoked-Bacon-7.jpg


Applewood-Smoked-Bacon-8.jpg


en meteen een stukje uitgebakken voor de smaaktest:

Applewood-Smoked-Bacon-10.jpg


Wat we ervan vonden? Best Bacon Ever! En dan overdrijf ik niet. Wat een smaak! Wat een feest! fantastisch recept!
 
Ziet er goed uit maar het geheim van het eten is als je het thuis eet is de sfeer van dat land er niet bij en smaakt het wel maar niet zo als op de vacantie locatie.
 
Ziet er goed uit Tom !
 
Ziet er goed uit Tom  :D :D :D
 
Ziet er goed uit! Deze ga ik ook eens proberen.
 
lekker Tom, gaan we zeker ook eens proberen
 
Bedankt voor het delen ziet er goed uit.
 
Nice! Krijg er honger van! Heb het recept gevonden op je site! Schuiven we hooooog op de to-do list! Nu al zin in!
 
Ik heb het idee dat ik 'm op die laatste foto ook een beetje kan ruiken :)
Leuk recept man. ToDo +1 !!
 
Lekker hoor!

Doe maar een kilo, je had m'n adres? ;-)
 
Dat ziet er heel smakelijk uit lijkt me leuk om een keer te maken.
 
Dat ziet er erg lekker uit, komt op de todo!
 
Verdomme, waarom keek ik naar de foto's. Nu heb ik alweer honger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan