Dit Amerikaans beenhammetje heb ik aan de zij- en onderkant met olijfolie ingesmeerd en vervolgens 1,5 uur bij 175 graden C indirect op de BBQ gereed gemaakt.
Ik had vandaag de flamy coco briketten voor het eerst in de Weber 57cm OTP, maar had niet voldoende warmte meer om de hele sessie af te maken omdat ik eerder vandaag ook al champignons had gemaakt en een Noorse zalm op cedar plankje, zie mijn andere postings van vanavond.
Terwijl de temperatuur wat stagneerde snel in de starter wat extra flamy's in vuur en vlam gebracht en zo kon het hammetje van 850 gram toch nog tot een goed einde worden gebracht.
Bijzonder smaakvol bij een juiste garing en voldoende vocht vastgehouden!
hammetje voorbereid en ready to rumble
hammetje na 90 minuten bij 175 C en kerntemperatuur van 73 C
gereed om te serveren, mooi egaal van kleur en lekker mals en sappig!
Ik had vandaag de flamy coco briketten voor het eerst in de Weber 57cm OTP, maar had niet voldoende warmte meer om de hele sessie af te maken omdat ik eerder vandaag ook al champignons had gemaakt en een Noorse zalm op cedar plankje, zie mijn andere postings van vanavond.
Terwijl de temperatuur wat stagneerde snel in de starter wat extra flamy's in vuur en vlam gebracht en zo kon het hammetje van 850 gram toch nog tot een goed einde worden gebracht.
Bijzonder smaakvol bij een juiste garing en voldoende vocht vastgehouden!
hammetje voorbereid en ready to rumble

hammetje na 90 minuten bij 175 C en kerntemperatuur van 73 C

gereed om te serveren, mooi egaal van kleur en lekker mals en sappig!