BasBQ
Beef en Steak

Amerikaans beenhammetje

 
 
 
 

RedFox

Gerijpt
Berichten
3.160
Dit Amerikaans beenhammetje heb ik aan de zij- en onderkant met olijfolie ingesmeerd en vervolgens 1,5 uur bij 175 graden C indirect op de BBQ gereed gemaakt.
Ik had vandaag de flamy coco briketten voor het eerst in de Weber 57cm OTP, maar had niet voldoende warmte meer om de hele sessie af te maken omdat ik eerder vandaag ook al champignons had gemaakt en een Noorse zalm op cedar plankje, zie mijn andere postings van vanavond.

Terwijl de temperatuur wat stagneerde snel in de starter wat extra flamy's in vuur en vlam gebracht en zo kon het hammetje van 850 gram toch nog tot een goed einde worden gebracht.
Bijzonder smaakvol bij een juiste garing en voldoende vocht vastgehouden!

hammetje voorbereid en ready to rumble

ham1_zps2c0db13d.jpg


hammetje na 90 minuten bij 175 C en kerntemperatuur van 73 C

ham2_zpse4da78a5.jpg


gereed om te serveren, mooi egaal van kleur en lekker mals en sappig!

ham3_zps77ab0562.jpg
 
ziet er lekker uit! de volgende keer zelf marineren he ;)
 
Ook weer mooi ! Je hebt de smaak al goed te pakken zo te zien :)
 
Ziet er heel goed uit, je kan de zalm en champignons toch tegelijkertijd op de barbecue klaarmaken?
 
lekker hammetje, ik ben ook meer van het zelf marineren, dan heb je de smaak meer in de hand. van de voorgemarineerde hammen vind ik vaak dat ze te zout zijn
 
Lekker hammetje hoor!
 
@ noskos
ben nog in vele stadia van experimenteren en na minder dan 1 week lid al met veel dingen bezig geweest.
Maar ja, komende week weer veel op pad, o.a. Parijs en Londen, dus pas weekend weer tijd voor de BBQ hobby
 
What did I do ;)
 
Lekker hammetje. Ik stop meestal bij 65C, wordt het niet droog als je hem te lang door laat garen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan