BasBQ
Beef en Steak

afzuiging, geurfilter, enz

B

bbydanny

Gast
Hallo beste mensen,

ik ben een buiten keuken aan het maken en heb daar een rook ton staan met daarboven een horeca afzuigkap, nu wilde ik graag weten of er iemand is die ervaring heeft met het filteren van de bbq/rook lucht. ik heb er een 40o kuub afzuiger bij, en ik dacht eraan om een koolstof filter aan toe te voegen voor de luchtjes. ivm de buren. maar op internet is daar eigenlijk niks over te vinden. tenzij je praat over een restaurant installatie van duizenden euro's. was niet me de bedoeling.  haha. dus was benieuwd naar de ervaring van jullie hier.
 
Ik ben toevallig ook bezig met mijn buitenkeuken en ben ook aan het rondstruinen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ik was van plan om een afzuigkap te plaatsen zodat niet alle rook onder de overkapping blijft hangen. Ik denk dat het een redelijk goede moet zijn met veel kuub afzuiging.

De overkapping is gezet, stoep is vervangen. De rest van de tuin komt het voorjaar nog en natuurlijk moet de buitenkeuken met kraan nog aangesloten worden. De BBQ staat er al! Deze wil ik zo netjes mogelijk gaan werken zodat deze ook nog er uit te rijden is.

IMG_5338_zpsmeefdbuv.jpg


IMG_5363_zpsv53unc0t.jpg


IMG_5759_zpsx3lz0eub.jpg


IMG_5340_zpsqylkpscv.jpg


IMG_5735_zpsq4kpudi9.jpg


IMG_6378_zpsw9vjidff.jpg


Voor tips sta ik altijd open dus heb je ze dan hoor ik het graag
Indien meer intresse in fotos dan hoor ik het ook graag dan maak ik een apart draadje aan.
 
mooie overkapping hoor, daar ga je heel veel plezier van krijgen  :)
 
richard0501 zei:
een koolstoffilter lijkt me nogal ver gaan, misschien beter een extra stukje pijp op de afzuiger lijkt mij.

+1

Actief koolfilters zijn wel te vinden hoor, maar erg aan de prijs en zijn vrij snel verzadigd.
Wil je toch meer info inwinnen google maar eens op: actief koolfilter luchtbehandeling
 
Mooie overkapping!
 
Zou de pijp van je bbq afzuiging zo hoog mogelijk maken dan zal veel rook verwaaien en als je een luikje in de schutting maakt om de buren af en toe iets toe te stoppen komt het vast goed
 
sejacru zei:
Ik ben toevallig ook bezig met mijn buitenkeuken en ben ook aan het rondstruinen hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Ik was van plan om een afzuigkap te plaatsen zodat niet alle rook onder de overkapping blijft hangen. Ik denk dat het een redelijk goede moet zijn met veel kuub afzuiging.

De overkapping is gezet, stoep is vervangen. De rest van de tuin komt het voorjaar nog en natuurlijk moet de buitenkeuken met kraan nog aangesloten worden. De BBQ staat er al! Deze wil ik zo netjes mogelijk gaan werken zodat deze ook nog er uit te rijden is.

-knip-
Voor tips sta ik altijd open dus heb je ze dan hoor ik het graag
Indien meer intresse in fotos dan hoor ik het ook graag dan maak ik een apart draadje aan.
Ik ga aankomende maand ook beginnen met een overkapping en zit eigenlijk met 't zelfde "probleem" van afzuiging.
Als je een apart draadje zou willen maken, graag! Ben zeer geinteresseerd
 
bump :)
Hopelijk komt er nog een apart draadje sejacru
 
Vanavond word de schouw gemaakt en de afzuiger opgehangen.
Of het voldoende is zullen we asap merken.
foto's volgen
 
en hier volg ik ook.. rook blijft altijd een probleem.. gisteren knalde er iemand spek met ketjap op de q.. en dat rookte goed....
 
Gisteren weer ff geklust...er zit schot in de zaak.

IMG_7017_zpsrz3if2se.jpg


IMG_7018_zps1ofiwa6t.jpg


IMG_7019_zpsbimdgmgq.jpg


IMG_7021_zpsydbljulb.jpg


IMG_7020_zpsncjfjdu4.jpg


IMG_7022_zpsi2fpl7k2.jpg


Nu nog de bbq in een meubel verwerken, kraantje aansluiten, wasbak

 
Wat voor'n afzuigkap is dat precies? merk/type etc?
 
Dat is mooi opgelost met die koof!

 
kan dat met vocht enzo ?
Want het is en blijft buiten en vaak vochtig..
 
Zal dat zo'n groot probleem zijn dan? Een afzuigkap hangt toch standaard in een vochtige omgeving?  Denk aan al die waterdamp van 't koken enzo
 
Nou als ik net kijk. ik pak de motor, deze staat onder een afdakje, ding is zeiknat van de mist.
Stel ik zou hem nu aanzetten, is dat niet schadelijk voor de afzuigkap...
Gaat me dus niet om de dampen die die opzuigt, maar om wat er nu in/onder/tussen kan komen door de weersomstandigheden.

Tuurlijk in de keuken kan het vochtig zijn, maar dat is anders dan buiten, vocht, electra...

Als het kan mooi dan kan ik ook iets bouwen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan