BasBQ
Beef en Steak

4 kilo Boston butt

 
 

Beeros

Kooltjesharker
Berichten
181
Volgende week zaterdag wil ik op onze dochters verjaardag Pulled pork maken voor de gasten.
Nu heb ik een mooi stuk van 4 kilo. Mijn plan is om deze te bereiden zonder het inpakken in folie en de keg in de nacht zijn werk te laten doen. Het liefst wil ik rond 1500 a 1600 de broodjes serveren. Kan iemand mij vertellen hoe laat ik de avond vsn te voren moet starten. Ik wil de keg rond de 105 graden stabiliseren.

De Boston butt zal ik de avond van te voren injecteren en in de rub zetten. Is het vsn grote invloed als ik het vlees niet in de glaze zet tijdens het proces of dat ik het vlees niet besproei met oa appelsap.

Alle tips zijn van harte welkom.
 
Hier gaan vannacht 6 nekjes in de rook voor de bedrijfs-BBQ morgenmiddag.
Ik leg ze rond middernacht op de rooster en kijk dan morgenvroeg of ik ga glazen of niet. Hetzelfde geldt voor inpakken. Dit alles afhankelijk van de temperatuur op dat moment.
Succes!
 
Wel injecteren van te voren?
 
Beeros zei:
Wel injecteren van te voren?
Ja.
Ik heb ze zojuist met appelsap besproeid, kern 74. Vanaf middernacht op het rooster, temp 120gr.
Laat ze oningepakt doorgaren, als ze klaar zijn inpakken en laten rusten tot 16.45.
Ik hoop dat mijn collega's het vanavond kunnen waarderen.... ;)
 
Je kunt altijd dit weekend klaarmaken en dan op de dag zelf opwarmen, scheelt je veel stress als het niet lukt. Ik hou normaal 12 uur aan van begin tot einde en dat is vaak onafhankelijk van de grootte van het vlees: een 2 kilo stuk doet er even lang over dan een 5 kilo stuk.

Komende zondag hier een homp van 5.5 kilo op het eitje, rond 18:00 uur eten = 6 uur bed uit en Q aanzwengelen..
 
Dus injecteren en in de rub. Dag daarna rond 2300 op de q met wat rookhout. Smorgens als ik wakker ben een keer inspuiten met appelsap en maar wachten op de 88 graden
 
4 kg op 105 graden. Hoe lang gaat dat ongeveer duren zonder het inpakken van het vlees?
 
1 1/4 tot 1,5 uur per pound, grofweg volgens diverse Amerikaanse sites.
reken dus maar tussen de 10 en de 12 uur minimaal als je niet inpakt.
ik heb zelf geen ervaring, ik pak altijd in
 
Vorig weekend 22 uur gedaan over een stuk van 5 kilo, zonder inpakken met glazen en insproeien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan