BasBQ
Beef en Steak

1e Tokkie

 
 

Langemakki

Stoker
Berichten
358
1e BCC met wat temperatuur problemen.

De basis kruiden

QU98Hp2j-cWJRTZPrQCY_Aq4U8EBNGT_2_PbGmFdo30p=w304-h202-p-no


Een ploftokkie

IQPA9lqkmTnWOEyYU9A-x9j23oYHKkHygOg7-vpnVlEV=w338-h224-p-no


In de kruiden gezet, 24 uur in de koelkast

d-A-1y1fkxDflqDVZghos9UtEFbYsiu74RlHXQM_4l8E=w338-h224-p-no


Ready to smoke

HXrEJpwovN41irsIp7SO3MRhbSa_DfhyBss9_5at8Euy=w338-h224-p-no


Kippetje was iets te groot of de bbq te klein... roosters verwijdert en opgelost

NwcnhorM_T1vkheIBg-1C_iuM33N3hhRG85fNNfoFLlW=w338-h224-p-no


De temperatuur schoot van 170 door naar 250, daarne gewacht tot de kerntemp 72 gr. was en resultaat was gelukkig goed

J0doqO2xgPMD1OxQmhu09ZsALtikCt-is4oBIEaX-Iq2=w311-h207-p-no


En het was snel gebeurd... volgende keer iets minder suiker en meer knoflook, misschien iets met citroen in het bakje.

5NSw0-aBlPB_uqPLq4yeutrMjS-9Vpt4pBOdwGQdrIma=w311-h207-p-no
 
Tokkie verdient hoor! Je kunt je kippetje ook afdekken met aluminiumfolie als hij wat te hard gaat, dat werkt ook prima. Suiker heeft idd nog wel eens de neiging om snel te willen verbranden.
 
Lekker kippie!! Tok verdient!!
 
lekker kippetje hoor, welkom bij de tokkies
 
Voelt goed om een Tokkie te zijn....  :-S
 
Gefeliciteerd met je Tokkiebadge
 
Welkom bij de tokkies!

Als je meer smaak wilt afgeven via kruiderij enzo, kun je beter een bos kruiden in je kip stoppen dan het oplossen in vocht en je kip daarop zetten. Stoom neemt nagenoeg geen smaak mee. Ik heb eigenlijk met vanalles ge?xperimenteerd, maar het maakt allemaal niet zoveel uit.
Ik wil nog wel eens een BCC doen als er gasten komen, maar voor onszelf doe ik alleen nog maar aan spatchcocked chicken. Sneller klaar en wat makkelijker om het borstvlees niet te overgaren.
En je bent natuurlijk meteen van het probleem met de hoogte van je kip af, want het hele ding ligt plat op je rooster.
 
Terug
Bovenaan Onderaan