BasBQ
Beef en Steak

1e beercan chicken

 

11E

Sprokkelaar
Berichten
38
Vandaag moest het er toch eens van komen, de eerste keer een beercan chicken maken. Foto's zijn met mijn wat oudere mobiele telefoon gemaakt en kwalitatief niet echt om over naar huis te schrijven...

Met de kinderen de kip ingewreven met kant en klare kruiden (kipkruiden) en een beetje tijm. Daarna de Warsteiner ingebracht wat de oudste nogal aan het lachen maakte  ::)



Kokosbriketten in de starter. Een prima aankoop trouwens zo'n starter, slechts 1 aanmaakblokje nodig en een half uur later prima gloeiende briketten.


Rookhout erbij.... even de achterburen uitroken... Ik heb Hickory gebruikt maar of andere smaken er beter bij passen? Suggesties??


En het resultaat na anderhalf uur met een temperatuur tussen de 160 en 180 graden.


De smaak van de kip was goed, maar ik denk dat ik de volgende keer wat minder kruiden gebruik en wat minder rookhout De kip gegeten met een zelfgemaakte gado gado + satehsaus.

groeten,
Lesley


 
hoi Lesley,
gefeliciteerd met je BCC, hij ziet er mooi uit, leuke ervaring he voor de 1e keer.
Wat ik van anderen vaak hoor is dat hickory hout een hele sterke rooksmaak afgeeft, misschien is dat nu bij jou ook het geval geweest.
De nog meer ervaren bbqers kunnen je wel raad geven welk rookhout beter tot zijn recht komt
 
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
lekkert hoor!
 
Ondanks de slechte foto's ;) heb ik toch weer trek in kip gekregen! ???

De volgende keer wat minder rookhout gebruiken. Of een wat mildere houtsoort zoals appel gebruiken.
 
Niks mis mee met die foto's en ook niet met het kippie :D Gefeliciteerd met je tokkie!
En wat de rest al zegt, volgende keer minder hickory of een fruithoutsoort gebruiken, kersen, appel etc. dat is wat milder.
 
Gefeliciteerd met je tokkie. Mijn ervaring met appel als rookhout bij kip zijn erg goed.
 
Lekker hoor.
Gefeli met je tokkie.  :D
 
Lekker kippetje, welkom bij de Tokkies.
 
Mooi kippetje heb je gemaakt !
Proficiat met Tokkie.
 
Ook deze ziet er lekker bruin uit. Maar het is en blijft een hele kip.
Maar van harte met je Tokkie.
 
Allemaal bedankt!

Binnenkort maar weer eens wat ''aparts'' maken. Vandaag in de regen spiffburgers staan maken. De buren keken ietswat vreemd  toen ze thuis kwamen, maar vonden het wel lekker ruiken.

Groeten,
Lesley
 
Terug
Bovenaan Onderaan