BasBQ
Beef en Steak

Zwarte broodjes

Mr D.J. zei:
Ik zal het boek eens opzoeken. En de standaard recepten eens digitaal verwerken..

Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met dat pannetje water trouwens. In de bakkerij geef je wel eens een stoot stoom in de oven. Maar dat is eigenlijks als je haredre broodsoorten hebt zoals harde bollen en stokbrood. Een constant stomend pannetje lijkt me niet bevordelijk voor een mooie korst. Kan je beter even een keer of twee met de plantenspuit sproeien. Scheelt denk ik ook in de temperatuur die je wil hebben.

Pannetje water was zo te horen typisch geval van klok en klepel etc  :blush:
 
Op dx.com kun je voor een paar centen een ir thermometer kopen om de temperatuur van je steen te meten, misschien is dat iets?
 
Brood in de BGE, het lukt meestal wel goed, maar de vraag 'Waarom?' kan ik alleen maar beantwoorden met 'Omdat ik pizza deeg over had' :p
Meestal is er ook nog wel wat basilicum pesto over, wat we gebruiken omdat mijn vrouw geen tomaat lust, heerlijk voor bij de borrel als de kinderen op bed liggen dus ;)

De temperatuur meet ik niet, als je op je brood klopt en het klinkt hol is het (meestal) goed...
En de dome temperatuur, alles tussen 200 en 250 voldoet wel.
 
noskos zei:
Op dx.com kun je voor een paar centen een ir thermometer kopen om de temperatuur van je steen te meten, misschien is dat iets?

Goed idee, volgens mij heb ik nog wel ergens een ir thermometer liggen. Ga ik volgende keer zeker even proberen, binnenkort maar eens een pizzasessie houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan