BasBQ
Beef en Steak

Zonnige zondagmiddag steenoven pizza

 
 

Frank1785

Vuurmaker
Berichten
91
Zondagmiddag, dus eindelijk weer wat tijd om wat lekkers te maken.. Pizza uit de steenoven, de eerste keer weer dit seizoen!

Te beginnen met de voorbereidingen; hoeveelheden voor het deeg afgewogen en de toppings alvast gesneden,

c7cf7d484e6e841f4a6e8a8b76cfba27.jpg


Daarna de ovenvloer gepoetst en alvast aangestoken om lekker heet te worden,

b765786dc67888ab72105753e1d26ef2.jpg


Nu eerst tijd voor een versnapering en genieten hoe druk de bijtjes aan het werk zijn

2a58d9a98318ea9711517bb3f752ba04.jpg


472ed6af9e319ccfddf7670ec2ae75ac.jpg


Straks het deeg kneden en ca. 1 uur laten rijzen en dan kan het feest beginnen

Word vervolgd!





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Pizza: altijd +1
 
Mooie oven en zo te zien: lekkere pizza's!!!
 
Wat voor hout is daar nou het beste voor ?
ik gooi er altijd maar op.. en soms heb ik zwarte rook en ja dus ook zwarte randen..
 
Goed droog hout is t belangrijkste, en ik gebruik uiteraard alleen schoon natuurlijk hout (geen afvalstukken met verf / verlijmde plaatmateriaal / tropisch hardhout).
Verder is het een mix van eiken / beuken / berk etc. En soms een stukje den / douglas.

Die zwarte rand op de pizza komt gewoon omdat die kant wat te lang en te dicht bij het vuur heeft gelegen. Verder is de koepelvorm van m'n oven verre van ideaal.. echte pizzaoven is veel platter.
En daardoor meer bovenwarmte. Ik wil nog een klep maken in de schoorsteen zodat niet alle warmte er boven uitvliegt.

Verder een tipje qua vloertemperatuur; gooi wat losse bloem op de plek waar je wilt bakken, blijft het wit dan is het nog te koud / begint het direct te roken en zwart te worden dan is het te heet. Mooi bruin kleurtje is de 'Sweet spot'




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan