BasBQ
Beef en Steak

Zondagse Pulled Pork

 

Markv

Kooltjesharker
Berichten
178
Aangezien de weergoden zich zouden gedragen op zondag, zaterdag besloten bij de slager een lekkere procureur mee te nemen van 1,5 KG.
Vervolgens via het wedstrijd recept van Noskos voorbereid, met uitzondering van de injectie. Dit aangezien ik nog geen injector heb, ik voel een Vaderdag cadeau opkomen  :)

in eerste instantie in de rub gezet, en daarna ingepakt in de folie in daarna de koelkast in.
download


De volgende ochtend heb ik rond 09.30 uur de BBQ klaar gemaakt voor gebruik, en een halve kleine kolenstarter in de brand gestoken.
Als rookhout heb ik appel hout gebruikt welke afkomstig was van de appelboom van mijn schoonmoeder.
download


Brandende kolen erop, en natuurlijk de procureur met een thermometer.
download


Wachten tot ongeveer 14:00 uur, toen de 74 graden in het display verscheen en de thermometer begon te piepen.
Tijd om te glazen.
In de lekbak had ik trouwens kokend water gegoten, om de temperatuur constanter te kunnen houden.
download


Rond 17:00 uur begon de thermometer weer volop te piepen, en was de 88 graden bereikt. De dome temp was inmiddels ingezakt richting de 100 graden, al met al goed gemikt met de snake. Deze was aan het eind van zijn run gekomen. Hoezo goede timing?
download


Lekker royaal de eindsaus toegevoegd. Hierbij heb ik het restje van de glaze gebruikt en aangevuld met de rest van de ingredi?nten. Zijn en blijven Hollander, niet zomaar wat weg gooien.
download


Wat vonden we ervan?
Heerlijk! Lekker op een broodje, met de koolsalade van Dominique erbij. De kids, een goede graadmeter, bleven maar om meer vragen ;)
Moet alleen op zoek naar een alternatief voor de winterpeen in de kool salade. Wist al dat mijn vrouw allergisch was voor wortels, maar had gehoopt dat de dressing dit teniet zou doen. Helaas.
Restje is de diepvries in gegaan, en gaat zeker snel weer opgewarmd worden. En daarna moeten we hem gewoon nogmaals maken, maar dat is geen straf!
 
Ziet er lekker uit ! Lust ik wel...

Alternatief voor winterpeen zou misschien pastinaak kunnen zijn? Net zo zoet en een goede bite ... je mist alleen de kleur dan ;)
 
DMM zei:
Ziet er lekker uit ! Lust ik wel...

Alternatief voor winterpeen zou misschien pastinaak kunnen zijn? Net zo zoet en een goede bite ... je mist alleen de kleur dan ;)

Bedankt voor de tip! Had ik zelf niet aan gedacht, maar zie dat deze las "vergeten groente" te boek staat  ;)
Maar ga ik zeker proberen. En wellicht een beetje oranje paprika mee raspen voor de smaak. Want lekker vonden we de cole slaw zeker.
 
Ziet er weer erg goed uit.... (Maar misschien past 'ie beter in "Low&Slow"  ;) )
 
Markv zei:
DMM zei:
Ziet er lekker uit ! Lust ik wel...

Alternatief voor winterpeen zou misschien pastinaak kunnen zijn? Net zo zoet en een goede bite ... je mist alleen de kleur dan ;)

Bedankt voor de tip! Had ik zelf niet aan gedacht, maar zie dat deze las "vergeten groente" te boek staat  ;)
Maar ga ik zeker proberen. En wellicht een beetje oranje paprika mee raspen voor de smaak. Want lekker vonden we de cole slaw zeker.

Zo 'vergeten' zijn ze niet meer hoor .. overal volop verkrijgbaar ! :)
 
MidVe zei:
Ziet er weer erg goed uit.... (Maar misschien past 'ie beter in "Low&Slow"  ;) )

Je hebt helemaal gelijk! In alle enthousiasme in het verkeerde menu ondergebracht. Kan alleen zelf niet 123 terugvinden waar ik dit nog kan aanpassen.
 
Bidle zei:
Zal wel verplaatst worden door een modje,... :)

Zie enkel de foto's niet,...
Lang leve OneDrive.... Op de ??n of andere manier is de directe link nar de plaatjes veranderd. Zojuist weer hersteld.
Bedankt voor de opmerking!
 
Terug
Bovenaan Onderaan