Vandaag baby backs op de BBQ gegooid, voor 2 slabs een zelfgemaakte glaze gemaakt met een flesje smoked chipotle tabasco erin (ik ben verslaafd aan dat spul) de 3e rib met een standaard zoete bbq saus uit de supermarkt ingesmeerd. Voor de rub mijn eigen gemaakte rub gebruikt, die smaakt mij beter dan uit potjes die je kunt bestellen (wederom eigen smaak) vooral bij varkensvlees.
Dit keer dus baby backs ipv buikribben en 3 uur op 100 graden gedaan, daarna 1 uur en kwartier in folie, en na de folie nog 1.5 uur op 90 graden voor de glaze om lekker sticky te worden op de rib.
Pics or it didn't happen? welja, waarom ook niet.
Zaterdagmiddag:
Vandaag (belangrijkste deel):
Tussentijd de glaze in laten koken en ff laten pruttelen:
Terug naar de Q:
En anderhalf uur en een beetje later
anderhalf van de 3 slabs over gebleven. niet heel raar op zich niet heel gek als je het met 2 personen moet klaren omdat nr 3 op het laatst verhinderd was. Geluk bij ongeluk, gaat morgen met de pulled pork van gisteren mee naar het werk... zie al een feestelijke lunch aankomen op kantoor morgen
Bedankt voor het kijken!
Dit keer dus baby backs ipv buikribben en 3 uur op 100 graden gedaan, daarna 1 uur en kwartier in folie, en na de folie nog 1.5 uur op 90 graden voor de glaze om lekker sticky te worden op de rib.
Pics or it didn't happen? welja, waarom ook niet.
Zaterdagmiddag:

Vandaag (belangrijkste deel):

Tussentijd de glaze in laten koken en ff laten pruttelen:

Terug naar de Q:

En anderhalf uur en een beetje later

anderhalf van de 3 slabs over gebleven. niet heel raar op zich niet heel gek als je het met 2 personen moet klaren omdat nr 3 op het laatst verhinderd was. Geluk bij ongeluk, gaat morgen met de pulled pork van gisteren mee naar het werk... zie al een feestelijke lunch aankomen op kantoor morgen

Bedankt voor het kijken!