BasBQ
Beef en Steak

Zondag ribbel dag.

 
 

Gijzzer

Vuurmaker
Berichten
79
Vandaag baby backs op de BBQ gegooid, voor 2 slabs een zelfgemaakte glaze gemaakt met een flesje smoked chipotle tabasco erin (ik ben verslaafd aan dat spul) de 3e rib met een standaard zoete bbq saus uit de supermarkt ingesmeerd. Voor de rub mijn eigen gemaakte rub gebruikt, die smaakt mij beter dan uit potjes die je kunt bestellen (wederom eigen smaak) vooral bij varkensvlees.

Dit keer dus baby backs ipv buikribben en 3 uur op 100 graden gedaan, daarna 1 uur en kwartier in folie, en na de folie nog 1.5 uur op 90 graden voor de glaze om lekker sticky te worden op de rib.

Pics or it didn't happen? welja, waarom ook niet.

Zaterdagmiddag:

360.jpg


Vandaag (belangrijkste deel):

360.jpg


360.jpg


Tussentijd de glaze in laten koken en ff laten pruttelen:

360.jpg


Terug naar de Q:

360.jpg


360.jpg


En anderhalf uur en een beetje later ;)

360.jpg


360.jpg


anderhalf van de 3 slabs over gebleven. niet heel raar op zich niet heel gek als je het met 2 personen moet klaren omdat nr 3 op het laatst verhinderd was. Geluk bij ongeluk, gaat morgen met de pulled pork van gisteren mee naar het werk... zie al een feestelijke lunch aankomen op kantoor morgen :)

Bedankt voor het kijken!
 
lekkere ribs hoor
 
Lijkt me heerlijk
 
Dank voor de reacties  :D Het was weer erg lekker, sticky ribbels met lekker pitje van de tabasco.

Heb trouwens komend weekend een lang weekend, iemand een idee om iets aparts te bestellen om te maken? laatste weekenden was het vooral pulled pork, fatty, pulled pork, ribbels, pulled pork en nog weer eens ribbels. Begrijp me niet verkeerd, absoluut geen straf hoor  B-) maar ben beetje inspiratieloos voor iets nieuws, dus iemand goed idee voor een low and slow sessie dan hou ik me aanbevolen.

Als dank voor de winnende suggestie zal ik dan uiteraard een mooi foto verslag maken  ;)
 
Kippendijen roken, oftewel KCBS style chicken. Mijn favoriete bezigheid op de vrijdagmiddag/avond.
 
McPeet zei:
Kippendijen roken, oftewel KCBS style chicken. Mijn favoriete bezigheid op de vrijdagmiddag/avond.

Wel lekker, maar roken ben ik beetje op uitgekeken. Vorig jaar bijna ieder weekend het omgebouwde olievat aangehad, kip, paling, rode poon, makreel, forel, zalm, worst enz.enz.

zal me de komende dagen op internet eens gaan inlezen om iets nieuws te proberen. Op dit moment ben ik Koos inspiratieloos  :-/
 
Als ik zo'n moment heb van minder inspiratie gooi ik er een keer moinks in, of zalm van de plank, of een setje spiff burgers. De ballen van Frits zijn ook een aangename afwisseling. Of een mooie Ierse picana
:D :D :D
 
Gijzzer zei:
Dank voor de reacties  :D Het was weer erg lekker, sticky ribbels met lekker pitje van de tabasco.

Heb trouwens komend weekend een lang weekend, iemand een idee om iets aparts te bestellen om te maken? laatste weekenden was het vooral pulled pork, fatty, pulled pork, ribbels, pulled pork en nog weer eens ribbels. Begrijp me niet verkeerd, absoluut geen straf hoor  B-) maar ben beetje inspiratieloos voor iets nieuws, dus iemand goed idee voor een low and slow sessie dan hou ik me aanbevolen.

Als dank voor de winnende suggestie zal ik dan uiteraard een mooi foto verslag maken  ;)

Misschien eens een brisket??
 
Nice!

Geen straf om vandaag de restjes op te moeten eten :)
 
Lekkere ribs! En ik zou ook voor een lekkere Picanha of Bavette gaan, of Cote de Boeuf. Veel lekkere dingen om op de bbq te bereiden :)
 
Richard Soeteman zei:
Lekkere ribs! En ik zou ook voor een lekkere Picanha of Bavette gaan, of Cote de Boeuf. Veel lekkere dingen om op de bbq te bereiden :)

Dank, Picanha niet al te lang geleden nog gemaakt, was lekker maar niet heel erg onder de indruk maar dat heb ik vaker met rundvlees. Dat is ook de reden dat ik nog geen Brisket heb gedaan.

Maar op het werk werd vandaag een fatty gevraagd voor volgende week maandag. Dus de zondag staat al vast  ;) nu de donderdag, vrijdag en zaterdag nog hehe. Denk voor zaterdag dikke procureur steaks garen in badje van bier en bbq saus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan