BasBQ
Beef en Steak

Zondag Pizzadag:D

 
 

Tokke89

Sprokkelaar
Berichten
44
goedeavond allemaal,

Vandaag een pizza gemaakt op de Weber kettle.

Allereerst pizzadeeg gemaakt en een uur laten rijzen;
IMG_20170402_114024_zpsxxhfx4kb.jpg


Vervolgens na anderhalf uur twee ballen van gemaakt en een uur in de koelkast gestopt.
IMG_20170402_164309_zpsqxuovg0p.jpg


Pizzasaus maken en het deeg uitrollen.
IMG_20170402_164609_zpscd9fi3sy.jpg

IMG_20170402_171607_zpsoczjdf3l.jpg


Pizza bestrooid met de saus en wat verschillende italiaanse kazen. Resultaat:
IMG_20170402_172444_zpsaq2ascjf.jpg

2017-03-26%2019.23.54_zpsyfppvmgy.jpg


Bedankt voor het kijken


 
ik ben geen fan van pizza maar deze zou ik zo naar binnen kunnen schuiven, ziet er heerlijk uit  :)
 
Yum!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Heerlijk!
 
Pizza; altijd +1
 
Pizza altijd lekker!
 
Ziet er heerlijk uit. Heb afgelopen zondag ook voor de 2de keer pizza gemaakt, heerlijk maar......

Hoe krijgen jullie de pizza op de steen op de bbq? Ik heb hem op het metalen plaatje gemaakt en daarna geprobeerd op de steen te schuiven maar dat lukt niet. Dus dan maar met plaat en al op de steen, en naar een paar minuten kan hij er pas vanaf worden geschoven. Heb al geprobeerd om meel aan de onderkant te doen maar dat werkt ook niet.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag!!
 
Behanger zei:
Ziet er heerlijk uit. Heb afgelopen zondag ook voor de 2de keer pizza gemaakt, heerlijk maar......

Hoe krijgen jullie de pizza op de steen op de bbq? Ik heb hem op het metalen plaatje gemaakt en daarna geprobeerd op de steen te schuiven maar dat lukt niet. Dus dan maar met plaat en al op de steen, en naar een paar minuten kan hij er pas vanaf worden geschoven. Heb al geprobeerd om meel aan de onderkant te doen maar dat werkt ook niet.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag!!

Zoals je ziet ligt de mijne ook op een metalen plaat. Ik heb helemaal geen pizzaschep dusja ik moet wel. Ik doe vaak de metalen plaat eerst er even bij op de steen ook al plakt het deeg niet aan het plaatje vast. Is je pizzadeeg misschien wat plakkerig? Het uitrollen op de metalen plaat is vaak geen goed idee. Dan gaattie er aanplakken ook al zit er meel of broodkruimels onder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan