BasBQ
Beef en Steak

Zoete puntpaprika & picanha

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Met zulk mooi weer een schande als je hem niet aansteekt! Had nog puntparika liggen en in de vriezer altijd wel een lekker stukje vlees en wou reverse sear picanha wel eens proberen.

Vooraf de paprika, geen vulling oid, gewoon roosteren in olijfolie en opdienen met maldon zoutvlokken en geroosterde pijnboompitten (spaanse tapa).





Daarna de picanja, Angus rund Schotland, ca. 1 kg.



Wederom de maldon zoutvlokken en versgemalen zwarte peper.



Wou hem tot 48 graden C kerntemperatuur garen maar omdat hij best dun was bij 45 graden er af gehaald en tot 48 graden reverse sear doorgegaard, even rusten tot 51 graden onder folie en smullen, mijn zoon was er erg blij mee -  lekker sappig vlees pappa! - tja, daar doe je het toch voor?!?!

 
Lekker man, goed stuk sappig vlees, en die puntpaprika moet ik zo ook maar eens proberen.
 
Ik heb net gegeten, maar krijg meteen weer honger. Wat een prachtige garing van dat fantastisch stukje vlees!
 
dat ziet er prachtig uit, julie hebben zeker lekker gegeten, je zoon heeft gelijk gehad  ;)
 
ziet er smakelijk uit! Goed gegaard. Persoonlijk zou ik picanha tegen de draad snijden. Misschien tip voor de volgende keer
 
Ziet er zeker sappig uit en lekker. ;D
 
Big-T zei:
ziet er smakelijk uit! Goed gegaard. Persoonlijk zou ik picanha tegen de draad snijden. Misschien tip voor de volgende keer

Dank voor de tip, had jouw reverse sear al gevolgd maar snijen stond niets over in dus niet aan ged acht haha  ;)
 
Ik heb al weer trek, doet U maar!
 
Wat een mooi stuk vlees zeg!
 
Mooi kleurtje! En wat Big-T al zegt haaks op de draad snijden, dan is het nog malser!
 
Lekker hoor, ??n portie graag :p
 
Dit ziet er wel heel erg lekker uit :p
 
Big-T zei:
ziet er smakelijk uit! Goed gegaard. Persoonlijk zou ik picanha tegen de draad snijden. Misschien tip voor de volgende keer

Ik koop ook weleens picanja aan een stuk en snijd die dan (rauw) in lappen (steaks).
Moet ik die nu ook tegen de draad in snijden of geldt dat alleen voor hele bereide picanja? De losse picanja steaks bij de SLIGRO zijn volgens mij ook met de draad mee gesneden.  Ik ben de enigste hier thuis die van picanja houdt en snij het graag zelf op mijn favoriete dikte, dik dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan