BasBQ
Beef en Steak

zoek de verschillen

 
 
 
 

Big-T

Gemarineerd
Berichten
2.093
Jouw recept is via jouw site natuurlijk openbaar beschikbaar, dus ik weet niet of zij dan juridisch gezien verplicht zijn er een bronvermelding bij te vermelden.  Maar goed, het had op zijn zachtst geschreeuwd wel zo netjes geweest om je ervan op de hoogte te stellen en je netjes de credits te geven voor je recept!
Ik ben benieuwd hoe ze erop reageren.
 
Inderdaad een knap staaltje Ctrl-C  Ctrl-V.
Snap je boosheid over het niet vermelden van de bron.
Het getuigd niet echt van netheid dat ze dit publiceren als hun eigen gerecht. Toch vraag ik me af of er (juridisch) iets tegen te doen valt.
Ik zag nergens op jou site iets staan over het gebruiken van gegevens op voorwaarde van bronvermelding!

Ik hoop dat ze in ieder geval zo beleefd zijn om een nette en bevredigende reactie te sturen n.a.v. je mail
 
El Fumarole zei:
Jouw recept is via jouw site natuurlijk openbaar beschikbaar, dus ik weet niet of zij dan juridisch gezien verplicht zijn er een bronvermelding bij te vermelden.  Maar goed, het had op zijn zachtst geschreeuwd wel zo netjes geweest om je ervan op de hoogte te stellen en je netjes de credits te geven voor je recept!
Ik ben benieuwd hoe ze erop reageren.

Klopt het is openbaar beschikbaar. Je verwerft echter zonder iets te doen hiervoor de auteursrechten. En dat interesseert mij ook niet veel, ik wil gewoon dat ze niet lopen te pronken met iets waar een ander tijd in heeft gestoken. Verwijs dan in ieder geval even naar mijn website... reactie publiceer ik uiteraard ook!
 
Heb zojuist de uitzending ook even teruggekeken, daar houdt hij zich absoluut niet aan het recept....
Niet erg netjes om zo te kopi?ren, ik snap je boosheid!
 
Ben bang dat je gewoon helemaal niks van ze te horen krijgt onder het motto van "de meeste problemen lossen zichzelf op".
Desnoods wachten ze een rechtszaak af en zeggen dan ineens, goh dat waren we vergeten.....maar zover komt het meestal niet.

Niet netjes om te stelen? nee natuurlijk niet, gewoon onbehoorlijk!
 
Dat is inderdaad niet netjes van hun. Ik wil niet ver vooruitlopen met de "zaak" en hoopt dat jullie onderling het op kunnen lossen. Ik vond het per toeval deze informatie die je mogelijk kan helpen, dit is de site: www.auteursrecht.nl. Ik heb vluchtig overheen gelezen en krijg de indruk dat je als auteur zijnde hard te maken hebt met bewijzen. Ik zou het pas lezen als je geen of negatieve reactie van hun ontvangt, anders maak je ze allemaal een pullet pork van. Succes!

 
Er zijn vaak artikelen en foto's van mijn site gejat en nagenoeg altijd werkt eisen dat ze het weghalen.
 
Het schenden van auteurs-, of beeldrecht kan inderdaad een hele dure aangelegenheid opleveren.
 
Een beetje erkenning, of vragen of het ok is, is toch wel het minste wat ze kunnen doen lijkt me !
 
tot op heden nog geen reactie... we wachten morgen maar af en dan gaan we serieuzer optreden!
 
voor de mensen die het willen weten: tot op heden nog geen reactie gehad, aangetekende brief is vandaag verzonden. ik geef ze 7 dagen om e.e.a. recht te zetten...
 
Even wat print-screen maken van de site met de gejatte tekst, samen met een andere browser met nu.nl erop met actuele nieuws. Geeft een tijdsindicatie
 
Terug
Bovenaan Onderaan