BasBQ
Beef en Steak

Zilvermeeuw's UDS CAC project

zilvermeeuw

Sprokkelaar
Berichten
36
Hierbij verslag van mijn UDS bouwproject met Cheap Ass Controller, inclusief inkooplijstje. Dit weekend was dry run, stabiel op 100 met +- 7 graden: daar is mogelijk nog ruimte voor verbetering (afgezien van de CAC vervangen voor een PID).

Hieronder tracht ik zoveel mogelijk kennis te delen, opdat er nog veel meer UDS's gebouwd mogen worden.

Maten: rooster op 20cm van boven, temp meter op 21 cm. Air intake op 4 cm van onder.  Kolenrooster rust op plankdragers die in de onderste 2 sleuven van de plankrails zitten, en zit daarmee op 8 cm van boven.

De kolenmand flink in de fik gezet alvorens dry run - BUITEN het olievat.  Affikken ivm (poging tot) zink laag verwijderen van gaas. Buiten het olievat ivm poging te voorkomen dat ik de UDS opnieuw moest painten - extra werk en vind 'm mooi zo origineel en ben nu niet van plan de UDS te gebruiken voor temps boven de 110.

Nou nog een Meater (Kickstarter) voor de Wifi food controle.  Dome controle lijkt me eigenlijk niet nodig, hoogstens als extra zekerheid. O ja en een tool rekje + flesopener monteren... Waarna eea monteren in een mooie BBQ tafel.


Inkooplijst hieronder met bedrag in euro:

Aliexpress
- Stappenboor 3

Dealextreme
- CAC ingredienten 25. Zie bestellinks op het forum DIY/Controller

Vatenboer
- Nieuw dekselvat 200 liter 35

Ikea
- 1 Lansa handvat roestvrij staal 5
- Fantast kernthermometer 8
- pandeksel voor ribben
- Grundtal deurhanger 5

Action
- 4 wieltjes 2

DHZ zaak
- 3 plankrails van 1 meter lang
- 6 plankdragers
- RVS schroefjes etc.
- 1 meter koper buis
- 1 ophanghaakje voor deksel
- 1 knie 22mm x 22mm
- 1 bij 1 meter voli?re gaas
totaal ongeveer 60

Fonq
- Weber roosters ? 35

Birdsupply
- Luchtrozet 14

123Kachelkoord
- 2 meter 10mm kachelkoord + lijm 20

Overig
- 12 volt adapter
- electriciteitsdraad
- kunststoflijm
- soldeer + soldeerbout

Foto's:

18617d4c288d2f501e30745e80bae9f0.jpg


ce3bf65dccf8383a7fce9167d4d579f0.jpg


7cf834463d5710c2f52ed66fbd3ea1e8.jpg


ede42aedf83baaf9378cc74d612ad708.jpg


Uitfikken ivm verwijderen zinklaag gaas

9f1a94e393de52d2d2a532f1cc2f67fd.jpg


https://vimeo.com/161477091
 
Mooi uitgebreid verslag, goed bezig!
 
Mooi Project
 
Zilvermeeuw,

Heb jij een grasblazer of blower op jouw UDS gemaakt?! Wat een ontzettende teringherrie?

Met mijn kleine blower (axiale pc ventilator) gaat het perfect!

Gr, Erwin
 
@Erwin dit is zo'n ?5 ding van Dealextreme. Idd mega herrie. Welke heb jij precies (internetlinkje?)
 
@AV dome temp idd het belangrijkst en afleesbaar op de display van de CAC.
 
En daarnaast houdt de CAC de dome temperatuur op de ingestelde temperatuur. Althans in mijn geval plus/min 7 graden
 
Terug
Bovenaan Onderaan