BasBQ
Beef en Steak

Zijn onderstellen te vervangen voor andere merken/typen?

Visca

Kooltjesharker
Berichten
124
Puur hypothetisch, aangezien ik nog niet eens een Kamado heb, heb ik een vraag:
Kan je het onderstel van, bijvoorbeeld een Kamado Joe Classic I vervangen voor een onderstel van een ander merk/type Kamado zolang de maarvoering maar (zo'n beetje) overeen komt? Of is dat uit den boze/heb je dan altijd grote kans op instabiliteit?

Ik las ergens dat dit voor Kamado Joe en Masterbuilt wel goed kan omdat deze van dezelfde fabrikant zijn, maar zijn andere merken ook uitwisselbaar of zijn er andere (aftermarket) merken die bijvoorbeeld alleen onderstellen voor verschillende kamado's maken? (Zal wel niet, kon weinig vinden via Google en het lijkt me nogal een niche markt)

Ben benieuwd of zoiets bestaat :)
 
Als het past dan past het.
Meer moet je er niet achter zoeken.
Een BBQ is een simpel ding he.
 
Als ik kojk naar het onderstel van mijn bastard, dan verwacht ik dat soortgelijke groottes ook wel past. De 4 stukken die tegen de kamado aankomen zijn voorzien van vilt, en kunnen min of meer buigen als een soort beugel. Maar waarom zou je dat willen? Er zit of een onderstel bij, of als je een solo model hebt gekocht en later een onderstel, dan koop je toch hetgeen wat er bij hoort?
 
@jabberwock Oh gewoon, ik ga een Kamado Joe Classic I kopen maar mijn vriendin vindt het onderstel niet zo mooi. Ik vind hem ook niet geweldig maar dat neem ik voor lief. Wie weet is het iets wat ik in de toekomst nog aan zou willen passen. Is dus ook puur een vraag om het te willen weten, niet omdat ik meteen actie zou ondernemen nadat ik de Joe net heb. Ga er eerst mee doen waarvoor het bedoelt is, eten klaarmaken ;)
 
Wat vind je er niet mooi aan?
Vorm, kleur, ........?
Vorm, de dunne buisjes en ronde vormen, vind de onderstellen van Masterbuilt, The Bastard (met name Urban) en BGE veel stoerder ogen en beter passen bij het stoere rode van de KJC
 
Wat vind je er niet mooi aan?
Vorm, kleur, ........?
De wielen en het onderstel stellen niet veel voor. Snap dat als je hem vaker wilt verrijden van afdak naar je terras bijvoorbeeld dat je liever een steviger onderstel hebt.

Zag iemand die een 2e hands onderstel van de Classic 3 verkocht op het forum. Misschien is dat iets TS? Of zou die niet passen?
 
De wielen en het onderstel stellen niet veel voor. Snap dat als je hem vaker wilt verrijden van afdak naar je terras bijvoorbeeld dat je liever een steviger onderstel hebt.

Zag iemand die een 2e hands onderstel van de Classic 3 verkocht op het forum. Misschien is dat iets TS? Of zou die niet passen?
Gaat me eigenlijk puur om de looks. Ik ga hem niet veel verrijden denk ik. Maar ik ga het ook eerst gewoon met het standaard onderstel proberen, was vooral benieuwd of het überhaupt kon
 
Ik heb hier een onderstel van mijn kamado dat ligt stof te vangen.
Misschien is dat iets voor u.
Slechts enkele maanden gebruikt onder afdak.
IMG_20200708_102719.jpg
 
@Ghost Ik ga nu zeker nog niets overnemen van iemand, heb mijn eigen Kamado nog niet eens en zoals gezegd kijk ik het eerst gewoon aan :)
 
Ik gebruik onderstellen van de Big Green Egg Small voor mijn Kamado Joe Juniors. Past perfect. Ik kwam per toeval een Youtube video tegen waarin iemand dezelfde combi gebruikte. Voor andere combinaties is het een kwestie van proberen, of iemand vinden die het al uit uitgeprobeerd heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan