BasBQ
Beef en Steak

Zelfgemaakte buitenkeuken met Weber Mastertouch Premium SE E5775

Hallo allemaal,

Sinds januari dit jaar ben ik lid van dit forum en heb me eens goed ingelezen en bekeken wat iedereen hier allemaal gemaakt heeft. Ik was zelf al van plan om een buitenkeuken te bouwen voor onder onze overkapping en heb hier nog een aantal goede idee?n opgedaan.

Nu zijn we een paar maand verder en de buitenkeuken is klaar. Hieronder zie je een fotoverslag van hoe de buitenkeuken tot stand is gekomen.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik heb hier gebruik gemaakt van Douglas balken van 100x100mm. Achteraf was 80x80mm ook voldoende geweest, maar ik vond dit wel mooi robuust staan dus ben er mee doorgegaan.


no0dwj2w.jpeg

Eerst een schets maken en dan aan de slag!

twhi3pm.jpeg



ifqmak.jpeg

Er is nog best wat hout nodig om het geheel te maken zoals ik dat wil.

d9327bzf51bi.jpeg



qkbkfn6w.jpeg

Zo moet de bbq er ongeveer in komen.

3lojffk4.jpeg



07tth2l3054t.jpeg



ry5je5jz.jpeg



lw1kfa.jpeg



qxmvkkh76.jpeg



ti8to6.jpeg



sze9ns1376e9.jpeg

Deel 1 van het frame is klaar!

umcwypz25xmf.jpeg



buopgo9g51j.jpeg



r23i274m.jpeg



52vtet.jpeg



c9fghllxaez.jpeg

Even uitvogelen hoeveel bier er in zo'n kleine koelkast past. Het zou toch ideaal zijn als je dit dicht bij de hand hebt als je aan het bbq'n bent.

21y221169ur.jpeg

Frame deel 2.

pv50nnt86nz.jpeg



n42nndzwh6.jpeg



ulupqdbbv1nx.jpeg

Ook de koelkast is binnen!

glbf9i8p5k.jpeg



qtisvhji.jpeg



jhnzon32di8hz.jpeg



vypej6laib2no.jpeg

Frame 2 is klaar!

ntiu4l.jpeg

Dit moet de opstelling worden. Frame 1 (op wielen) kan overal naar toe verplaatst worden en frame 2 wordt een vast frame i.v.m. de wasbak met kraan die erin komt.

a7ks2nq5pv.jpeg



53bddu7ri.jpeg



cp2996143fq.jpeg



klfrv83.jpeg

Het blad is binnen dus alles kan afgemaakt worden.

0brq33qy.jpeg



iaytvyw.jpeg



n3vk8cih.jpeg



706073dd4xykv.jpeg

BBQ pas maken.

gl34jml6m9up.jpeg

Hier moet de wasbak in komen.

hbh4d3f.jpeg



u333kqanx5znr.jpeg



nw1swwo6j.jpeg

Ik heb 4 slotbouten vlak geslepen. Deze gaan de bbq dragen. De rand van de slotbout zal achter de rand van de bbq komen.

nuk1rm9lnc8u.jpeg



6t78ij9f7.jpeg



3k07ovr5.jpeg



lymgtzqe.jpeg



l5b7xn1i.jpeg



wji5x6yym53.jpeg



q1kdbe.jpeg



4zr8m4ro.jpeg



3c64n1thlso.jpeg



020xvpma.jpeg



lh7my33ru.jpeg

En klaar!!

2vquu5.jpeg

Laat het mooie weer maar komen.

bw6smu4yqkj.jpeg



lzrsowu4.jpeg



de3lpqn.jpeg


 
Dat is erg mooi geworden. Lijkt wel een beetje op het meubel wat ik aan het bouwen ben. Zal mijn verslag ook gauw eens updaten. Nu lekker genieten!

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
Hier kan je het vinden: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=22568.0

Momenteel alleen nog ontwerp foto's. Zal deze week het hele verslag schrijven. Momenteel is het hout klaar en wacht ik op lekker weer om het beton te storten.. Ik heb niet zo'n grote werkschuur en/of mooie overkapping dus ik ben afhankelijk van de weergoden  :(
 
Prachtige buitenkeuken. Mag ik vragen hoe lang je er mee bezig bent geweest? Ik zou ook heel graag zo'n keuken willen maar heb 2 linker handen.  :-S
 
Wat een pracht plek! Super dat meubel, daar ga je veel plezier aan beleven de komende tijd.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

 
Buiten dat je een indrukwekkende tuin en overkapping hebt, ben ik ook erg onder de indruk van je vakmanschap. Prachtige buitenkeuken. Ik ben zelf ook al een tijdje aan het schetsen, meten en materialen zoeken. Het grappige is dat ik bijna op dezelfde maten uitkom als jij.

Mag ik trouwens vragen waar je dat koelkasten vandaan hebt? Ik heb marktplaats al aardig afgestruind maar niet wat naar mijn zin was/is. Eigenlijk wil ik een Hertog Jan hebben, maar deze ziet er ook erg leuk uit. Wat is/was zo,n beetje het budget waarmee je gewerkt hebt?
 
Thanks voor de reacties. In totaal zit er zo'n 60 uur werk in. In mijn geval was dat verdeeld over 3 maanden.
Verreweg de meeste credits gaan naar mijn schoonvader. Hij heeft het volledige frame in elkaar gezet en geholpen met het blad pas maken. Hij is timmerman en is erg goed in zijn vak. Ik ben wel handig en technisch en heb hem geholpen. Ik was nog een beetje huiverig voor het inbouwen van de bbq, maar daar heb ik uiteindelijk een prima systeem voor gevonden waarbij het blad niet te heet wordt.


Qua maatvoering kun je haast niet anders als je 100x100 mm balken gebruikt. Het is daardoor erg robuust en dat geeft een mooie uitstraling.
Het koelkastje heb ik via marktplaats, maar ik zag dat ze ook wel bij de horecagroothandel te koop zijn. (daar zijn ze wel wat prijziger)


https://www.minicoolers.nl/scancool-coolcube-coca-cola-koelkast?gclid=EAIaIQobChMIr4O6jobD6AIVSsKyCh1UtwUlEAQYAyABEgK_APD_BwE


De totale kosten van alles komt bijna op ?1800,- (al het materiaal incl koelkast, bbq, wasbak en kraan)


Het was een erg leuk project om te doen (net als de rest van de overkapping)
 
RonnyM76 zei:
Prachtige buitenkeuken. Mag ik vragen hoe lang je er mee bezig bent geweest? Ik zou ook heel graag zo'n keuken willen maar heb 2 linker handen.  :-S

Je bent niet de enige hoor ;) Ik had ook nog nooit zoiets gedaan.

Ik heb net mijn verslag eindelijk geschreven: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=22568

Wat ik mooi vind aan jouw buitenkeuken lewijering, is dat je schoonvader duidelijk de kennis had om houtverbindingen te gebruiken waardoor je nergens schroeven ziet zitten. Daarnaast zijn de wandjes echt super strak gemaakt. Dat viel mij, voor de eerste keer, toch echt tegen :-S

Kan niet anders dan dat dit genieten wordt!
 
Dikke setup man. Dat staat allemaal rete stak in elkaar. Petje af

Hopelijk kan ik zodra de werkzaamheden in de tuin gaan starten ook aan een mooie buitenkeuken beginnen. Blijft toch een BBQ-jongens droom
 
Wat ik mooi vind aan jouw buitenkeuken lewijering, is dat je schoonvader duidelijk de kennis had om houtverbindingen te gebruiken waardoor je nergens schroeven ziet zitten. Daarnaast zijn de wandjes echt super strak gemaakt. Dat viel mij, voor de eerste keer, toch echt tegen [/size]


mrooding De balken zijn allemaal blind geschroefd en de wanden zijn geniet. Met nieten krijg je het mooiste strakste resultaat.
 
Errug mooi. Diepe buiging. Geniet ervan

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
lewijering zei:
Wat ik mooi vind aan jouw buitenkeuken lewijering, is dat je schoonvader duidelijk de kennis had om houtverbindingen te gebruiken waardoor je nergens schroeven ziet zitten. Daarnaast zijn de wandjes echt super strak gemaakt. Dat viel mij, voor de eerste keer, toch echt tegen [/size]


mrooding De balken zijn allemaal blind geschroefd en de wanden zijn geniet. Met nieten krijg je het mooiste strakste resultaat.

Wat voor nietmachine heb je daarvoor gebruikt dan? Niet dat ik er voor dit meubel nog iets aan heb ;)
 
Marc, ik vermoed zoiets, maar dan heb je ook een luchtcompressortje nodig
Ik heb zo'n ding ooit aangeschaft samen met een compressortje om gaas tegen de schutting te nieten, werkt als een trein.
Zelfs LIDL verkoopt zuilke setjes. deze op de foto heeft een werkdruk van 8 bar, die van mij  is 6 bar en die schiet al max. 32 mm nieten in gewoon hout (grenen,vuren etc.). voor echt hardhout zijn ze overigens niet geschikt
8718475837091_a_en_r458.jpg
 
Bedankt Ewald. Geef je me nou nog een reden om een compressor te kopen? Sowieso al handig voor peking duck 32mm is meer dan voldoende. De planken die ik nu heb gebruikt zijn maar 18mm dik

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

 
erg mooi gemaakt!
Ik ben nu zelf de BBQ aan het inbouwen maar jij hebt mij weer op nieuwe ideeen gebracht met een extra stuk keuken met wasbak en koelkast :) dus ik voel een nieuw project aan komen.
 
Ik ben mijn buitenkeuken aan het nabouwen van iemand hier op het forum  ;)
Ik zal straks even een topic aanmaken met mijn kluskunsten
 
 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Schitterende buitenkeuken zeg.
Zou je niet iets af afzuiging moeten hebben? of rol je hem altijd naar 'buiten' als je hem gaat gebruiken?
Wat een mooie overkapping zeg. Er zijn studenten die hebben niet zo'n ruimte hahaha!

Verreweg de meeste credits gaan naar mijn schoonvader.
En jouw vriendin/vrouw heeft nog een vrijgezelle zus? 😂😂😇
Grapje hoor :p
 
Top zeg, heel mooi geworden. War voor materiaal is je blad? En waar had jij die vandaan?

Gr

Justin
 
Mooi gemaakt daar kunnen jullie trots op wezen en nu bbq en bier drinken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan