BasBQ
Beef en Steak

zelf bouw off set smoker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ben ik weer :) de volgende update is als volgt...

Van het weekend weer bezig geweest aan de q. Helaas zat het weer niet mee en zijn we bij lange na niet zo ver gekomen als we wouden. De ruimte die we hebben als binnen ruimte is zeer beperkt, en nu de q in zijn nakkie staat is hij zeer gevoelig voor vocht, dus we hebben hem binnen laten staan. Met al de beperkingen tot verder komen van dien.

Wat hebben we wel kunnen doen. We kwamen der achter dat 1 van de naden overgeslagen was van de firebox. Deze hebben we uitgeslepen en op nieuw gelast.

Verder hebben we voor de themperatuur meters een mooi plekje gecreeerd. Zolas ik eerder heb beschreven dat dit na het richten zou gebeuren zijn we op terug gekomen. Door het lassen van de kapjes konden de kleppen nog gaan "warpen" (wat ook gebeurt is) dus we hebben gelast voor het richten.

 
 
 
 
 

We hebben eerst alles netjes uitgetekent en vervolgens in etappes beboord.
Na het gepast te hebben hebben we de kapjes netjes uitgetekend en vervolgens alles weer der afgehaald. Om vervolgend de kapjes zelf te kunnen lassen. Dit hebben we 3 keer moeten doen en ik denk dat het resultaat er wel mag wezen.

 
 

Voor de volgende planning(woensdag)

?Het kolen rooster in de firebox der in lassen (steuntjes rooster is er al)
?de rooster van de grill der in lassen (steuntjes) deze zal in 2e gaan vanwege de groote en het gewicht wat het zeer onhandig zou maken.
?het richten van de kleppen
?heel heel heel mischien hem weer aankleden met een likkie verf

Tot snel :)
 
Goed bezig
 
Hierbij een nieuwe update.

Helaas gaan de dingen niet zoals geplant maaf we hebben wel progressie gelukkig. T weer werkt niet mee dus we zijn gelimiteerd tot de ruimte van de schuur. Wat met een smoker van dit formaat super weinig is (is op somige foto's wel te zien)

Nou verfen en richten is nog niet gelukt. Maar we zijn verder gegaan met de firebox.
We moesten hier in nog een schuif in maken voor de lucht toevoer.
Ook hebben we de ophanging afgemaakt.

 

 

 

 

 

 

Ook hebben we de rooster gemaakt en gemonteerd. Deze hangt laag in de box. We gaan hier geen ash tray onder doen. Maar onder de box zelf komt een lade. Zodat we de as uit de box kunnen schuiven zo de lade in.

 

 

Tot zo ver de progressie,het einde is in zich !!
Wat er nu nog op de to do lijstje staat:
?richten van de kleppen
?steuntjes voor het werk blad
?t werkblad op maat maken en monteren
?een probe center maken (heb ik een plan voor maar houd ik nog ff voor me zelf als verrassing (is voor me gevoel wel een super idee))
?het monteren van de roosters in bijde kamers
?verfen
?een leuke pakkende naam geven (heb al een idee maar weet niet of het de juiste is xus als er suggesties zijn hoor ik het graag)
?de try out !!

Tot zo ver de update. Der zal snel meer volgen.
 
Ik zeg: lekker bezig! Nog genoeg te doen zo te lezen, ben erg benieuwd naar het eindresultaat


Gr. Mike
 
Valt eigenlijk best wel mee. We moeten alleen ff kijken of we de juiste dagen kunnen plannen. We hebben nu de ruimte nodig dus moeten we naar buiten en hier moeten de juiste omstandigheden zijn gezien hij nu kaal is. Verder zit er hooguit nog een dag las werk aan en dat is ruim genomen. We zijn al deels bezig. De rooster zit al in elkaar de lade is al klaar. De plank is een kwestie van zagen en schroeven. En dan zijn we der  al bijna. Voor het verfen hebben we het weer nodig dan maar dat doen we gelijk met het richten. We moeten hem dan toch stoken om goed te kunnen richten dus dan heeft ie gelijk de warmte voor de verf om te hechten het neeste werk gaat me probe center worden maar dat zien jullie vanzelf wel. Maar die is niet noodzaak om voltooid te zijn.
 
En, is er nog vooruitgang geboekt?


Gr. Mike
 
Eerlijk gezegt weinig. Der zijn verschillende dingen gebeurt die het proces hebben vertraagt. Me vader is ziek geweest ik ben ziek geweest. Heb me huis opgezegt om definitief bij mijn vriendin te gaan wonen dus me oude huis moet leeg en nog een klein geheimpje ;) waar dingen voor geregeld moeten worden.

Maar het frame is inmiddels gespoten en we zijn nu nog bezig met het goed sluitend krijgen van de deksels.
 
Inderdaad; gratz ;)
 
Dus eigenlijk is er genoeg gebeurd, krijgen we nog foto's


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
ze zitten hier voor ongeduld te wachten....... Gefeliciteerd
 
goude regel op het forum.

ZONDER FOTO NIET GEBEURD.

maar van harte gefeliciteerd natuurlijk.
 
nou jongens.... ten eerste sorry voor de valse beloftes.... maar mijn leven heeft op zijn kop gestaan. om te beginnen dan de dingen die ik al gezegt had. die zorgde er voor dat alles al op een laag pitje stond..... inmiddels is de vlam gedooft..... de bbq is tijdelijk opgeborgen geweest omdat er meer dingen geregeld moesten worden.... op het werk nam veel druk toe en de thuis situatie zorgde voor ook voor veel gaos in t hoofdje.... gelukkig op een positiefe manier.... ik en mijn vriendin zijn in de blijde verwachting van een zoon !!!!!! en gezien ik van aan poten houd (al zou je dat niet zeggen als je me activiteit de laatste tijd hier ziet) heb ik gelijk er voor gezorgd dat alles klaar stond (we waren toch bezig met verhuizen) dus de baby kamer is standby kinderwagen staat in pole position en de box staat stof te happen in de huis kamer.....

nu alles op zijn plekje staat en alles goed achter de rug is gaat de vlam der weer in en gaan we weer verder met t project.

want hij moet klaar staan voor een geboorte feestje (dat zal hij dikwijls redden maar hij moet goed getest worden :) )

snel meer !!!
 
Geen haast hoor, puur belangstelling :)
 
hier ben ik dan eindelijk weer. ff een update voor een update. heb het heel druk gehad de laatste tijd. de bbq is KLAAR. alleen momenteel ff ruzie met photobucket. dus ik ga me verslag ff netjes maken zorgen dat alles weer goed te zien valt wn uiterraad jullie voorzien van een vervolg update!!.
 
Little foekje zei:
hier ben ik dan eindelijk weer. ff een update voor een update. heb het heel druk gehad de laatste tijd. de bbq is KLAAR. alleen momenteel ff ruzie met photobucket. dus ik ga me verslag ff netjes maken zorgen dat alles weer goed te zien valt wn uiterraad jullie voorzien van een vervolg update!!.
Photobucket werkt niet meer als gratis software...
Een goede vervanger is Tapatalk of Imgur.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan