BasBQ
Beef en Steak

Zeebaars

Holgersson

Tondelzoeker
Berichten
11
Na mijn voorstelrondje trap ik mijn deelname aan dit forum af met een gevulde zeebaars die ik afgelopen weekend gemaakt heb.
Het is de eerste keer dat ik zeebaars bereid, dus het was wat proberen. Na wat lezen van wat recepten heb ik er uiteindelijk iets lekkers van gemaakt.

Ik heb de vis gevuld met takjes rozemarijn, knoflook en limoen.
2.jpg

3.jpg


Aangezien ik geen visklem heb, heb ik van dat slagerstouw gebruikt om de boel bijeen te houden.
De vis heb ik vervolgens ingesmeerd met olijfolie en gekruid met zeezout en fruit/peper/citroen kruiden van Verstegen.
4.jpg


Aangezien het de eerste keer is dat ik een zeebaars op de bbq heb liggen was het wat uitproberen kwa temperatuur.
Uiteindelijk heb ik hem indirect op ca. 200gr. laten roken met een chunk appelhout.
1.jpg

Bij een kerntemperatuur van 55gr. heb ik de vis aan beide zijden kort afgegrilld, uiteindelijke kerntemperatuur was 63gr.
6.jpg


Met het eindresultaat was ik super tevreden, we waanden ons even aan de Middellandse zee!
(helaas geen foto's van het bord met de salade erbij)

Als jullie nog suggesties hebben voor een alternatief gerecht of tips hebben dan is delen welkom!

Groet Niels
 
Visje mooi gekleurd.
En als je er dan bij voelt dat je aan de middellandse zee zit is het een geslaagde run geweest 👍🏻
 
Zo ziet er heerlijk uit. Lust ik wel. Wou dat mijn rooster zo schoon was 😜
 
Ziet er goed uit, en het was gisteren ook nog een lekker mediterraan zonnetje! Zalm met mosterd en bruine suiker is ook een lekker visrecept.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekker visje!
 
Prima geslaagd volgens mij, ik zou hem ook eerst indirect doen met een temperatuurmeter erbij. Qua smaken kun je gewoon blijven uitproberen. Ziet er in ieder geval goed uit!
EN leuk om weer eens andere vis dan zalm voorbij te zien komen! 👍🏼
 
Zeebaars is altijd een dankbare vis om klaar te maken.
Zeker met roken op lage temperatuur wordt die mooi goudkleurig. Lekker man. 😋
 
Suggestie voor ander gerecht : sardines..oook supereenvoudig maar oh zo lekker.

Adviseer dan wel een viskorf.. kun je stuk of 12 sardines in kwijt . Dat draait wat makkelijker om :)

Of een paar op een brede pen.. kan natuurlijk ook.
 
Wauw, goeie tips.. Je ziet weinig zeebaars recepten waar ze rookhout gebruiken, maar lijkt me erg lekker. Vorige week zelf een paar zeebaarzen gevangen op het strand in Zeeland en ook 1 klaar gemaakt, gewoon traditioneel zonder rook. Maar de volgende keer ga ik dit proberen. Dat bruine kleurtje ziet er zo lekker uit!

Vraagje: heb je hem ontschubt?
 
Wauw, goeie tips.. Je ziet weinig zeebaars recepten waar ze rookhout gebruiken, maar lijkt me erg lekker. Vorige week zelf een paar zeebaarzen gevangen op het strand in Zeeland en ook 1 klaar gemaakt, gewoon traditioneel zonder rook. Maar de volgende keer ga ik dit proberen. Dat bruine kleurtje ziet er zo lekker uit!

Vraagje: heb je hem ontschubt?
De kleur ziet er inderdaad mooi uit zo en het ruikt ook altijd zo lekker, dat roken!
Ik vond hem met een rooksmaakje goed tot z'n recht komen. Al denk ik dat de zwaardere rookhoutsoorten te veel van het goede zullen zijn.
Vis maak ik altijd zonder schubben, vind het huidje ook altijd lekker.
Succes met je overige visjes!

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
 
Suggestie voor ander gerecht : sardines..oook supereenvoudig maar oh zo lekker.

Adviseer dan wel een viskorf.. kun je stuk of 12 sardines in kwijt . Dat draait wat makkelijker om :)

Of een paar op een brede pen.. kan natuurlijk ook.
Bedankt voor je tip!
Ik heb nog nooit sardines op de bbq gehad, ga dit zeker nog eens proberen.

Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk
 
Oooh man sardines van de bbq is echt zooo f*cking lekker. Maar die zeebaars ziet er ook ontzettend goed uit. Lekkere smaakmakers er in!
 
Zo Niels dat heb je schitterend gemaakt (y) en zeebaars is zo lekker 🥰 ik kan me heel goed voorstellen dat jullie hier van genoten hebben 🥂ik had graag een stukje zeebaars willen proeven.
Suggestie voor de volgende keer, maak ook foto's van het uiteindelijke bordje zodat wij mee kunnen kwijlen 😜 en we zijn hier gek op fotoreportages.
 
Lekker hoor Niels
Deze komt op mijn to do

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dat ziet er zeer smakelijk uit 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan