BasBQ
Beef en Steak

Zaterdag MOINK ball dag!

 
 

drummerboy

Kooltjesharker
Berichten
103
Gisteren de verjaardag van m'n dochter en mijzelf gevierd. Gelijk een goed excuus om eens MOINKballen te maken.

's Ochtends de rub klaargemaakt(van Noskos maar dan zonder zout) en 's middags heeft Mn broertje uiteindelijk de ballen staan kruiden en draaien. Ook naar recept van Noskos.
Vervolgens samen de spek eromheen en kruiden d'r op.

Ik had in de tussentijd de Bbq voorbereid en de kooltjes in de fik gestoken. Wat kersenhout in een alu pakketje d'r bij en gaan!
Gedraaid
f40b7e5bdc6f7ec773cfde7c7d17ce97.jpg

Rub d'r op
b457d9033bf6c30173683931cd2ec67a.jpg

Op de Q
e18302c6e6bc2f5a4230bfa43b589bf9.jpg

Saus d'r op
4480b65774d25b135815345984e5d99c.jpg

06ce886350359c08c47d60f1044c914f.jpg

Klaar!
3596b285f99b51cf42bdc390d1ce4a98.jpg

Er werd gesmult! 39 balletjes binnen No time op.
17ae0e76ba58fcda2c501dd293006ae0.jpg


Volgende keer toch een beetje zout door de Rub heen maar verder alleen maar lovende reacties


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nice, die laatste foto zijn dan broer en zus of wordt daar een romance gesmeed? Moet mijn vrouw nog zo ver krijgen om me vlees te voeren :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja broer en zus inderdaad. Ik sta het vlees ook meestal te bereiden. Maar gevoerd word ik ook nog niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Als ik geluk hem mag ik de vrouw soms een stukje vlees voeren....
Anywayz, die moinks lust ik wel :)
 
jij hebt lekkere ballen  ;)
 
Geweldig man.
Tja, moinkballs. Hoe lekker wil je het hebben?
Kaas en worst heb je zeker nog over  :D

Heel veel gefeliciteerd met jullie verjaardagen in ieder geval.
 
Ridevi71 zei:
Geweldig man.
Tja, moinkballs. Hoe lekker wil je het hebben?
Kaas en worst heb je zeker nog over  :D

Heel veel gefeliciteerd met jullie verjaardagen in ieder geval.
Thanks!
En had niet eens kaas en worst gehaald


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
hele dag naar voetballen staan kijken, dacht dat ik geen bal meer kon zien, maar deze ballen lukt toch wel. vanmiddag ook maar even gehakt halen voor een paar snack ballen
 
wat voor bacon/spek doen jullie er omheen want ik heb moinks 1 keer geprobeerd en het was zo zout dat het oneetbaar was
 
sieb zei:
wat voor bacon/spek doen jullie er omheen want ik heb moinks 1 keer geprobeerd en het was zo zout dat het oneetbaar was
Ik gebruik gewoon ontbijtspek maar heb het de 1e keer ook heel erg zout gehad. Daarna gewoon de dosering in het gehakt aangepast en een beetje zoeken tot je een lekkere rub hebt die niet te zout is. Nu topper hier thuis
 
Ik had in het recept van Noskos ook al gelezen dat je moest uitkijken met de hoeveelheid zout. Nu eten wij sowieso niet veel zout dus ik heb het er zelfs helemaal uitgelaten aangezien de spek van zichzelf al behoorlijk zout is. Wat mij betreft had er nu best iets zout in het gehakt ?f de rub gekund.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Wat een mooie glimmende ballen heb jij!
 
Heerlijke ballen
 
Terug
Bovenaan Onderaan