BasBQ
Beef en Steak

Zalm op cederhoutenplankje

 
 

KJ_Nico

Kooltjesharker
Berichten
232
Bij de aanschaf kreeg ik één opdracht mee van de bazin. Er zal ook vis op de Q komen. Zodoende van de week een zalmpje langzaam gerookt op wat cederhout. Met daarnaast groene asperges. Ik heb de vis eerst een tijdje in het zout gelegd en daarna afgespoeld met koud water. Ik was helaas een citroentje vergeten, dus wat citroen druppels erover heen gedaan. als kruiden heb ik wat tym en salie erop gelegd. Ik heb helaas niet onthouden hoe lang hij erop gelegen heeft. Ik heb de vis bij 53 gr eraf gehaald. Als geen visklant vond ik het goed te eten, en zeker voor herhaling vatbaar.


 
Lekker lusten wij hier ook wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Zo zeg dat is een schitterende maaltijd geworden, goede opdracht van "de bazin":D
 
Krijg nu al trek

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Meer heb je toch niet nodig, heerlijk kan je me voor wakker maken. ;)
Wat heb je onder de Zalm liggen (dat witte)
 
Klopt, ze zeggen dat op het moment dat deze vrijkomen de zalm klaar is. Echter heb ik gewacht tot 53gr kerntemperatuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Da's wel heul erg veel dan een klein beetje is wel o.k. maar op het moment dat dat gaat gebeuren is je zalm i.d.d. klaar om op te eten.
 
De zalm was verre van droog gelukkig. Maar zal de volgende keer rekening meehouden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je de groene asperges gedaan, ik vond ze zo hard en degene due wat meer biven het vuur lag en een beetje zwart was beter van smaak.
 
Ik had de kleine versie van de groene asperges. Beetje olijfolie, peper en zout.
Ik meende gelezen te hebben dat als je de grote asperges neemt je ze beter even kan voorkoken en laten afkoelen in het pan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Oeioeioei, zoo lekker, zalm van de bbq!
 
dat ziet er prachtig uit. mooi gerecht weer. top
 
Lekkere zalm met asperges. Lust ik wel.
Ik heb nooit problemen met het grillen van asperges. Als ik soms hele dikke asperges heb moet ik die een paar keer meer draaien en wat langer laten liggen.
 
Lust ik wel! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan