BasBQ
Beef en Steak

YAKINIKU Shichirin

 
 
 

Gent

Kooltjesharker
Berichten
240
Hi all,

Voor vaderdag gaan we een Yakiniku Shichirin geven. Heeft iemand hier ervaring mee? En aangezien het vlees zo direct boven het vuur ligt, iemand ervaring met planchas of iets dergelijks?
 
Thanks! Dat is ideaal.

Lekker man. Ik heb hem voor het eerst op open dag bbq shop in de buurt gezien en pepertjes met zout er van gegeten.
 
Tip: gebruik ook de juiste houtskool. Gaat erg lang mee en is erg warm. (Zit volgens mij in het starterspakket)
 
Binchatang zit niet in het pakket maar dat vind ik wel extreem duur! €56 voor 5kg..
 
Binchotan is wel de houtskool soort die je er in hoort te stoken om allerlei redenen. En ja, dat is duur.
 
Volgens de bbq shop die er zelf ook veel mee werken zou acaciahout of marabu ook prima gaan? 🤓 staat ook op Yakinikus website..
 
Geen idee. Ik zou zouets kopen om Japanse gerechtjes op te bereiden en dan zou ik er dus ook de juiste brandstof in stoppen. Maar als je hem als dure sate grill wil gebruiken dan kan dat natuurlijk ook 😜
 
Mij werd toch echt aangeraden om Binchotan te gebruiken, zoals @noskos aangeeft,

En ja, hobbies kosten geld.;)
 
We gaan het wel zien, bedoeling is om hem
Lekker op tafel te zetten en met zn allen relaxt te gaan grillen als spiesjes en hamburgers biefstukjes etc. Het kleinere vlees dus.
 
Goed vooruitzicht, ben benieuwd naar de ervaringen,
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik maak redelijk veel yakitori (niet op zon mooie gril trouwens) en mijn ervaring is dat je m met gewone houtskool niet heet genoeg krijgt om t goed te doen. Harde houtsoorten gaan iets beter dan de standaard zakjes, maar ik zou zeker de binchotan er eens bij kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Ik heb de rechthoek model en gebruik Binchotan. ( aansteken kleine stukje houtskool aansteken Binchotan er op)
Binchotan is knoeper hard en loei heet , ook koude zone .( na de sessie de stukken Binchotan dove in water, laten droge dan weer gebruiken, dus duur ??? )
Ik heb er ook de bars ( kokers waar men stokjes leg )bij en grill veel delicate stokjes gamba's,rivierkreeft yakitori,groente.
Ik kijk ook veel op you tube voor ideeen, het merk heeft ook veel filmpjes op de media.
Ik denk een heel mooi kado . ( met kerst met 4 pers nog van gesnoept).
Groet john
 
Ik heb de rechthoek model en gebruik Binchotan. ( aansteken kleine stukje houtskool aansteken Binchotan er op)
Binchotan is knoeper hard en loei heet , ook koude zone .( na de sessie de stukken Binchotan dove in water, laten droge dan weer gebruiken, dus duur ??? )
Ik heb er ook de bars ( kokers waar men stokjes leg )bij en grill veel delicate stokjes gamba's,rivierkreeft yakitori,groente.
Ik kijk ook veel op you tube voor ideeen, het merk heeft ook veel filmpjes op de media.
Ik denk een heel mooi kado . ( met kerst met 4 pers nog van gesnoept).
Groet john
Ha John, bedankt voor je reactie! Hoe lang doe jij dan met 5kg Binchatan voor mijn idee?
 
Binchotan wordt in Japan traditioneel gedoofd in een gietijzeren pot. Laatste keer in Tokio heb ik zo'n ding in m'n handen gehad en getwijfeld, maar het werd toch echt wel erg zwaar (misschien een volgende keer). Helaas mag je binchotan niet meenemen in het vliegtuig, want het was daar wel wat goedkoper.
 
Oei dat is moeilijk zo op te schrijven. Maar ik ga het toch proberen.
Het is echt grillen van kleine mooie dingen, Japanse ,koriaanse keuken.
Ik gebruik klein gewoon houtskool ( bv de rest van het stoken op de kamado ).
Daarop twee/ drie mooie stukken Binchotan dat is genoeg voor 3 tot 4 uur.
Lekker spiesen grillen ook gezellig mee eten, opnieuw een beetje aan wapperen en het nieuwe gerecht erop.
Dus in het kort elke sessie twee of drie mooie stukken Binchotan in combinatie met gewoon houtskool ( dit ook om makkelijker aan te maken ).
Groet john
 
  • Leuk
Waarderingen: Gent
Terug
Bovenaan Onderaan