BasBQ
Beef en Steak

X-mas steaks 2012

 
 

bruijnmeister

Vuurmaker
Berichten
60
Voor het Kerstmenu hadden we besloten om dit jaar een paar "serieuze" steaks op het menu te zetten.
Bij Beef en Steak hebben we een paar mooie T-bone steaks besteld.
2012-12-25181151.jpg


De bovenste weegt 300 gr en de onderste 1 kg per stuk.
2012-12-25182019.jpg


2012-12-25181547.jpg


Om de smaak van het vlees goed tot zijn recht te laten komen heb ik ze alleen met wat zout en peper bestrooid.

Vervolgens 10 min (per kant) boven direct heat van de BBQ gelegd en vervolgens nog eens 10 min indirect te laten garen.

2012-12-25183958.jpg


2012-12-25185328.jpg


De ene moest medium worden en de ander medium rare het kwam dus goed uit dat de ene T-bone iets dikker was dan de ander. De ene had na 30 min een kern temp van 50 graden en de andere was 43 graden. (voor ons perfect)

2012-12-25191239.jpg


De laatste 6 min heb ik de steak van 300 gram nog even (3 min per kant) op direct heat erbij gelegd en deze was perfect medium na deze tijd.

Als bijgerechten hadden we gebakken aardappels met rozemarijn en ui bereidt in de oven en haricots vert die even in de wok waren aangebakken met wat knoflook en een uitje. (niet gebeurd)

Maar als echte carnivoor was er niet veel behoefte om deze bijgerechten nog te nuttigen.

Kortom het was een heerlijke kerstmaaltijd.
 
Zo, dat zijn serieuze stukken koei! Lekker hoor.
 
2,3 kg bij elkaar. met hoeveel man waren jullie? ;) ziet er heerlijk uit!
 
Heel fijn!
 
Mooie stukken vlees en het ziet er lekker uit.
 
Big-T zei:
2,3 kg bij elkaar. met hoeveel man waren jullie? ;) ziet er heerlijk uit!

Met z'n drieen, mijn vrouw is niet zo'n grote eter dus die wilde een 300gram steak.
De kids van mijn broer wilden liever zalm (niet gebeurd) en mijn broer en ik ieder een "steakje" van 1kg.

Heerlijk!!
 
respect ;)
 
Wauw, met zulke prachtige stukken vlees, maak je de carnivoor in de man wel los  8)
Heerlijk om te zien.

Mac
 
Oeeeeiiiiiiiiii

Dat je dat thuis door de commissie kreeg....

Zalig.
 
OEF, dat is werken zeg, maar niet een vervelend klusje
 
Mac zei:
Wauw, met zulke prachtige stukken vlees, maak je de carnivoor in de man wel los  8)
Mac

H?, da's discriminatie ;) voor zo'n stuk vlees mag je mij wel wakker maken.
 
Tijmnan zei:
Mac zei:
Wauw, met zulke prachtige stukken vlees, maak je de carnivoor in de man wel los  8)
Mac

H?, da's discriminatie ;) voor zo'n stuk vlees mag je mij wel wakker maken.
Ik voel me ook gediscrimineerd. Mogen de meisjes alleen salades eten of zo???? Ik mag ook autorijden en stemmen hoor! Pottedoossie. Lekker bezig Marcel ;) ( ik ben al jaren een carnivette, nou jij weer) carnivoor- carnivette ;)
 
  • Uhhhh.......... :-[
    Sorry (ik dacht, ik ken hier maar 4 of 5 chickies, en wel 400+ stoere mannen)
    (in willekeurige volgorde)
    • Dominique
    • Tijmnan
    • Mevr Nosmo
    • Ellenblokhuisdachtikzo
    • Mevr_Nas
    (of ben ik in de war mer Mr_Nas)
Nog wat personen vergeten?

Kan ik dit ooit nog goedmaken
animaatjes-bidden-53296.gif



Mac
 
Nou vooruit, voor deze ene keer.
 
Dat wordt dus een "Steak vreet wedstrijd voor dames" bij de volgende meating! Daarna laten wij dan wel even zien hoe het echt moet Mac ! ;)

Maar om toch nog een beetje on topic te blijven;

Heerlijke steakjes Bruinmeister!
 
Terug
Bovenaan Onderaan