Kippetje (Soda Can Chicken) en procureur... Is niet helemaal goed gegaan want gisternacht om 01:30 was de waterbak leeg (in het begin gevuld met kokend water), na amper 3 uur. Kon er niet handig bij en de gieter, zul je altijd zien, bleek ook nog lek te zijn. Uiteindelijk bak bijgevuld met koud water, te koud zo bleek want vanmorgen was dome temperatuur rond de 80 graden C. en de kern van de procureur zo'n 65 graden (om 01:30 was dat 64 graden). Grrrrr... hele boel maar even eruit gehaald, ik was ook wat te zuinig geweest met de brikketten (2 zakjes Action houtskool briketten van 2 kg, totaal dus 4 kg), nouja, aldoende leert men. Vuurtje weer aan de praat gekregen, nu ook wat kokosbriketten erbij, kippetje er ook bij (zo rond 10:00 u.). Kipje hebben we net op, ondanks de lage temperatuur toch erg smakelijk. Misschien iets teveel "brikettenrooksmaak" maargoed, dat komt door de tussentijdse vuuractie. Volgende keer ga ik dat anders doen. De varkensnek ligt nu zo'n 12 uur, heb ik vanmorgen toch maar even in folie gedaan tot 78 graden C. en net weer uitgepakt, temperatuur zakte toen weer en zit nu inmiddels weer op 79 graden. Mijn vorige PP was wel goed gelukt, maar sommige stukken hadden volgens mij nog iets gaarder gemogen dus ik ga nu door tot 89 graden C. en controleer ook nog even met een andere kernthermometer. Aldoende leert men.
Kipje ook low 'n' slow, ik had er geen hoge verwachtingen van

Kipje ook low 'n' slow, ik had er geen hoge verwachtingen van