BasBQ
Beef en Steak

WSM uitproberen met pulled pork

 
 

Robin

Sprokkelaar
Berichten
40
Goedendag,
Uiteraard was er niets mis met low-and-slow bereidingen op mijn Weber kettle. Mede door wat modificaties gaat dat altijd wel goed. Maar omdat ik ook zelf verse en droge worsten maak en rook (en vele andere smoezen heb bedacht), heb ik me toch een Smokey Mountain 47 van marktplaats cadeau gedaan. Gewoon omdat het leuk is. Zoeken naar de beste voor het minste en het ophalen geeft al veel plezier. En zo moet een hobby zijn.

Vorig weekend weekend uiteraard direct aangeslingerd. Gekozen voor pulled pork om het apparaat te leren kennen. Anderhalve kilo varkensnek (procureur) heerlijk gerookt met kokos briketten en appelhout. Keurig op 110 graden. Na drie uurtjes ingepakt in aluminium en uiteindelijk na 5,5 uur gereed verklaard bij 89 graden. De conclusie is duidelijk; het werkt als een tierelier, en de PP ging er wel in.

Mijn kookmaat Rino heeft nu ook een WSM47 gevonden, dus hopelijk binnenkort (als de corona weer 2 bezoekers toestaat) kunnen we weer echt los :)


IMG_20210305_133859367_HDR.jpg
IMG_20210306_112017205.jpg
IMG_20210306_112158324_HDR.jpg
IMG_20210306_175611489.jpg
 
Zowel die pulled pork als die smoker zien er top uit kerel!
 
Gefeliciteerd met je aankoop de P.P ziet er heerlijk uit!
 
Wat zijn het toch mooie bbq's, echt geweldig.
Ik ben benieuwd hoe je de worsten gaat hangen, daar zit ik zelf nog even naar te zoeken bij mijn WSM47.
De 57 heeft een mooi rook rek maar die lijkt (althans zo ver ik heb kunnen vinden) nooit gemaakt te zijn voor de 47.
EDIT: Ik google er opnieuw naar in vind er gewoon een.. zucht.

Hopelijk heb je er net zo'n plezier van als ik van de mijne, succes en mooie PP.
Volgende keer lekker dubbele run met beide verdiepingen een stuk van 3 kilo? :ROFLMAO:

Oja, ik kreeg bij mijn 2e hands een terracotta schaal erbij die precies op de waterpan past, die pak ik in alufolie en dat is echt veel fijner schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn het toch mooie bbq's, echt geweldig.
Ik ben benieuwd hoe je de worsten gaat hangen, daar zit ik zelf nog even naar te zoeken bij mijn WSM47.
De 57 heeft een mooi rook rek maar die lijkt (althans zo ver ik heb kunnen vinden) nooit gemaakt te zijn voor de 47.
EDIT: Ik google er opnieuw naar in vind er gewoon een.. zucht.

Hopelijk heb je er net zo'n plezier van als ik van de mijne, succes en mooie PP.
Volgende keer lekker dubbele run met beide verdiepingen een stuk van 3 kilo? :ROFLMAO:

Oja, ik kreeg bij mijn 2e hands een terracotta schaal erbij die precies op de waterpan past, die pak ik in alufolie en dat is echt veel fijner schoonmaken.
Hoi Sandyman,

Bij de aankoop had ik geluk, want het Weber rookrek 7472 zat ongebruikt bij de aankoop :) Anders had ik deze er wel bijgezocht :)
En een goede tip m.b.t. de terracotta schaal!
 
Hoi Sandyman,

Bij de aankoop had ik geluk, want het Weber rookrek 7472 zat ongebruikt bij de aankoop :) Anders had ik deze er wel bijgezocht :)
En een goede tip m.b.t. de terracotta schaal!
Bedankt, dat nummer erbij is een stuk makkelijker zoeken. thnx, ik ben eind deze maand jarig, eindelijk een cadeau waar ik wel 2 weekjes mee kan wachten tot ik het krijg ;)
 
daar ga je geen spijt van krijgen
het blijft een genot om mee te werken, een wsm.

ook meteen een lekkere pp gemaakt. goed bezig geweest
 
mooie wsm en gelijk lekker uitgerookt met pp, way to go! Ziet er lekker uit hoor ๐Ÿ‘ ๐Ÿ”ฅ
 
Mooi spul! En het zal zeker en vast gesmaakt hebben!
 
Wat zijn het toch mooie bbq's, echt geweldig.
Ik ben benieuwd hoe je de worsten gaat hangen, daar zit ik zelf nog even naar te zoeken bij mijn WSM47.
De 57 heeft een mooi rook rek maar die lijkt (althans zo ver ik heb kunnen vinden) nooit gemaakt te zijn voor de 47.
EDIT: Ik google er opnieuw naar in vind er gewoon een.. zucht.

Hopelijk heb je er net zo'n plezier van als ik van de mijne, succes en mooie PP.
Volgende keer lekker dubbele run met beide verdiepingen een stuk van 3 kilo? :ROFLMAO:

Oja, ik kreeg bij mijn 2e hands een terracotta schaal erbij die precies op de waterpan past, die pak ik in alufolie en dat is echt veel fijner schoonmaken.
Hoi Sandyman,

Bij de aankoop had ik geluk, want het Weber rookrek 7472 zat ongebruikt bij de aankoop :) Anders had ik deze er wel bijgezocht :)
En een goede tip m.b.t. de terracotta schaal!
Jij bedankt voor de tip van het rookrek 7472. wat een gaaf ding . Nu gebruik ik wel rookhout maar eigenlijk rook ik nooit koud. ik voel gewoon een drang om het nu ook aan te schaffen en het gewoon eens te proberen. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ
 
Heerlijk apparaat die WSM. Ook iedeaal met verjaardagen, 2 roosters vol en iedereen kan mee-eten ๐Ÿ˜„
 
Jij bedankt voor de tip van het rookrek 7472. wat een gaaf ding . Nu gebruik ik wel rookhout maar eigenlijk rook ik nooit koud. ik voel gewoon een drang om het nu ook aan te schaffen en het gewoon eens te proberen. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ
Je kan ook warm worken met dat rek hoor :)
In amerika hangen ze vaak hun ribben in de smoker zonder deflector of waterpan en laten die zo in รฉรฉn ruk garen zonder in te pakken.
Staat bij mij op de To Do.
 
Gaaf die run op de WSM. Lijkt me toch eens leuk om op zโ€™n ding eten te maken. Wie weet loop ik er tegen aan en gaat ie mee naar huis. Je PP ziet er super uit. Dat moet smullen geweest zijn
 
Ik zit ook te denken aan een WS, gewoon voor erbij. Voor de smoezen. :) Mooie run, heerlijk.
 
Jij bedankt voor de tip van het rookrek 7472. wat een gaaf ding . Nu gebruik ik wel rookhout maar eigenlijk rook ik nooit koud. ik voel gewoon een drang om het nu ook aan te schaffen en het gewoon eens te proberen. ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ
Mann.. ik wilde gisteren mij verjaardagslijstje maken bleek hij uitverkocht!! Nergens meer te krijgen. Uiteindelijk Weber store Amersfoort gemaild met de vraag wanneer hij weer kwam.. kreeg vanmorgen mail dat ze nog 3 in de winkel hadden liggen.. die hebben ze nu op de online voorraad gezet.. ik heb hem snel besteld en ze bedankt voor de service:

Goedemorgen,

Heel graag gedaan nu hebben we er nog 2 en dan zijn ze echt op.

Vriendelijke groet,
Rob Snel


 
Terug
Bovenaan Onderaan