Beste leden!
Vandaag heb ik wat makreel en paling besteld en de makreel staat vrijdagavond op het menu!
Nu lees ik alleen op de website van Smokey John het volgende:
* Dat hij zijn makreel rookt bij plusminus 40-45 graden.
* Na het drogen zal de makreel een half uurtje gegaard worden op plusminus 63 graden.
* Daarna mag "het vuur" gesmoord worden met rookmot voor een uurtje of 2.
Nu heb ik alleen wat vragen, die mij nog niet helemaal helder zijn na het forum te hebben doorgeneuzeld:
- Ik neem aan dat ik makreel roken gewoon met briketten kan doen?
- van 45 naar 63 graden ophogen zal wss het simpele geval zijn om de schuiven wat te openen?!
- Hoe zorg ik eigenlijk uberhaupt dat mijn WSM niet eerst boven de 45 graden komt?
- Welke temperatuur moet ik ongeveer aanhouden voor het roken en mag dit met gewoon rookhout op de briketten of is rookmot?
Zoveel vragen... Zoveel vragen... Mooi he, dat barbequen. Nooit uitgeleerd
Vandaag heb ik wat makreel en paling besteld en de makreel staat vrijdagavond op het menu!
Nu lees ik alleen op de website van Smokey John het volgende:
* Dat hij zijn makreel rookt bij plusminus 40-45 graden.
* Na het drogen zal de makreel een half uurtje gegaard worden op plusminus 63 graden.
* Daarna mag "het vuur" gesmoord worden met rookmot voor een uurtje of 2.
Nu heb ik alleen wat vragen, die mij nog niet helemaal helder zijn na het forum te hebben doorgeneuzeld:
- Ik neem aan dat ik makreel roken gewoon met briketten kan doen?
- van 45 naar 63 graden ophogen zal wss het simpele geval zijn om de schuiven wat te openen?!
- Hoe zorg ik eigenlijk uberhaupt dat mijn WSM niet eerst boven de 45 graden komt?
- Welke temperatuur moet ik ongeveer aanhouden voor het roken en mag dit met gewoon rookhout op de briketten of is rookmot?
Zoveel vragen... Zoveel vragen... Mooi he, dat barbequen. Nooit uitgeleerd