BasBQ
Beef en Steak

WSM + heatermeter 'in branden'

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Ik ben van zins om mijn mooie, nog glimmende, WSM vanavond even te testen in combinatie met de Heatermeter4.0. Om even met een rustig gemoed te kunnen spelen wil ik dit zonder vlees doen.

Nou dacht ik om de WSM zo snel mogelijk vies te maken direct wat hout te gebruiken bij deze oefen run. Aangezien ik er geen vlees op doe wil ik liever niet mijn goede rookhout hier aan "verspillen". Ik heb nog een behoorlijke voorraad onbehandeld vurenhout zou ik dit ook kunnen gebruiken? Of laat dit dan stiekem toch nare luchtjes of andere onwenselijke effecten achter?

Alvast bedankt!
 
Inbrannden is nergens nodig voor. Een smoker laten branden zonder vlees erop is zonde ;).
 
Frits zei:
Inbrannden is nergens nodig voor. Een smoker laten branden zonder vlees erop is zonde ;).

Het gaat ook niet echt om letterlijk inbranden maar meer omdat ik even wil spelen met de instellingen van de Heatermeter samen met de WSM. Ik heb de Heatermeter alleen nog maar samen met mijn OTS gebruikt vandaar. Ik wil gewoon even kijken of ik om mooi op temp kan houden, of ik nog iets moet doen om een over-shoot tegen te gaan, hoe lang het duurt voor dat ie op temp is etc. Daar naast wil ik ook even kijken of ik de WSM op een graad of 80 kan houden ivm makreeltjes die ongeduldig liggen te wachten ;)

Misschien maak ik het wel veel moeilijker dan het is en moet ik vrijdag gewoon de boel aansteken en de makreeltjes erop gooien :-?
 
Je maakt het denk ik moeilijker dan het is, maar waarom niet een beenhammetje erop?
 
Frits +1
 
Frits zei:
Je maakt het denk ik moeilijker dan het is, maar waarom niet een beenhammetje erop?

En als ik nou wel moeilijk wil doen, is het dan een idee om wat vurenhout toe te voegen? Of is dat een no-go?

Ik ben helemaaaal niet eigenwijs  =))
 
Nee niet eigenwijs hoor, normaal gesproken wordt er hout gebruikt van vruchtdragende bomen, maar een keer vuren kan geen kwaad denk ik.
 
Vuren is hout van de fijnspar. En je moest eens weten wat daar allemaal mee gerookt wordt.
Het geeft geen harsgeur zoals grenen. Waar veel dennenhout staat wordt er ook mee gerookt. B.v. Schwarzwalderschinken
 
Binnenkort dan maar eens een balkje vuren bij de Gamma halen :p
 
Bert zei:
Vuren is hout van de fijnspar. En je moest eens weten wat daar allemaal mee gerookt wordt.
Het geeft geen harsgeur zoals grenen. Waar veel dennenhout staat wordt er ook mee gerookt. B.v. Schwarzwalderschinken

Bedankt Bert, ga er zo een paar stukjes op gooien. Heb net de WSM aan gezet niet aan Frits vertellen hoor :-$
 
Niet zo piepen , vlees er op en eten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan