BasBQ
Beef en Steak

WSM 37

 
 

uipko

Pitmaster
Berichten
735
Op TVWBB (http://tvwbb.com/showthread.php?44103-14-5-quot-Weber-Smokey-Mountain-Cooker-Model-711001) kwam ik een berich tegen over een nieuwe kleinere versie van de Weber Smokey Mountain, namelijk de 37 cm of 14.5 inch versie. Deze zou in december in de US beschikbaar komen. Iemand een idee hoe lang het duurd voordat deze in NL te koop is?

Ik had eigenlijk al besloten dat er een WSM 18 aangeschaft moet worden aangezien roken op de OTS47 niet ideaal is. Begin nu weer te twijfelen. De tuin is niet zo groot en de schuur al erg vol dus een kleinere smoker zou wel praktisch zijn maar ??n van de plus punten tov de ots47 is meer ruimte. Op de OTS kan ik denk ik z'n 4 a 5 ribbels kwijt, zou leuk zijn om wat meer te kunnen maken.
 
Ik heb hem zien staan in de showroom van Weber Belgi? afgelopen week. Vanaf volgend jaar beschikbaar normaal gezien. Ze willen hem ergens rond de 150? gaan verkopen.

Grootste vernieuwing aan de smokey mountains is de rubberen afsluitdop tussen de twee roosters waar je probes kan doorsteken.

Ook de 57 komt standaard in het gamma voor Belgi? trouwens...
 
Wel een heel gaaf apparaatje voor meetings, vakantie etc :)
 
Frits zei:
Ze zijn echter niet nieuw, ik heb er al een paar jaar eentje ;).  Kijk maar eens naar de C club op the Vitual Weber.
Jouw mooie "retro" WSM model 1880 (bouwjaar 1981) had ik al eens eerder gezien op het forum Frits, en zoals Gerard zegt een beauty voor meeting of vakantie!
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar..... ;)

P.S. via deze link van Weber is een mooie exploded view te zien.
De 14,5" Weber Smokey Mountain Cooker heeft onderin ook een vetopvangschaaltje. (part #14)
En zie ook part #12, de grommet!
Benieuwd wat de hoogte is, maatvoering nog even niet gevonden, maar zal denk ik rond de 75cm zijn.

http://help.weber.com/schematics/browse.aspx?all=1&model=711001

 
structor zei:
Ja hoor ik F5 wel alvast op het mijn nieuwe bbq aanwinst ;D
Jouw reactie Emiel m.b.t. F5 kon niet uitblijven ;)
Maar zo'n mini WSM houdt in dat we de ribbels door gewoon midden snijden en een vol Ikea rekje hebben dan!
(of oprollen...)
En op zijn kant gelegd past hij ook in de kofferbak van de auto, dat lukt me nu met de WSM47 niet.
 
Heb je al op " buy now' gehengst Geert? Zo niet kan dat vast niet lang meer duren, of heeft de Vrouw dat knopje uit je computer gesloopt?
 
Dominique zei:
Heb je al op " buy now' gehengst Geert? Zo niet kan dat vast niet lang meer duren, of heeft de Vrouw dat knopje uit je computer gesloopt?
Dat knopje zit er nog steeds Dominique  ;)
(en ook nog een reserve...)
Ik wacht "rustig" eventjes af tot ze in de handel komen, want bij een voorinschrijving betaal je de hoofdprijs, ik las op een Engels site een "buy now" alvast prijs van GBP 249,-
En vlgs Kurre zou de prijs in Belgi? rond de Euro 150,- zijn, en dat staat me wel aan.
Het blijft al met al wel een "wannahave" voor meerdere personen, al zal niet iedereen dat meteen toegeven  :D
 
RedFox zei:
Dominique zei:
Heb je al op " buy now' gehengst Geert? Zo niet kan dat vast niet lang meer duren, of heeft de Vrouw dat knopje uit je computer gesloopt?
Dat knopje zit er nog steeds Dominique  ;)
(en ook nog een reserve...)
Ik wacht "rustig" eventjes af tot ze in de handel komen, want bij een voorinschrijving betaal je de hoofdprijs, ik las op een Engels site een "buy now" alvast prijs van GBP 249,-
En vlgs Kurre zou de prijs in Belgi? rond de Euro 150,- zijn, en dat staat me wel aan.
Het blijft al met al wel een "wannahave" voor meerdere personen, al zal niet iedereen dat meteen toegeven  :D

Ik geef A. nooit iets toe
          B. nooit iets toe
          C. geef jij even een gil als je meer weet? Gewoon voor de gein zeg maar?
 
lijkt me wel een heel leuk hebbedingetje  :)
 
Leo zei:
lijkt me wel een heel leuk hebbedingetje  :)
zoals ik al schreef: een "wannahave"  ;) ;)
 
echt wel  :)
 
En makkelijk op te bergen in je wsm 47 dus neemt geen extra ruimte in :p
 
Het geld brand in m'n broekzak...
 
Kurre zei:
Ik heb hem zien staan in de showroom van Weber Belgi? afgelopen week. Vanaf volgend jaar beschikbaar normaal gezien. Ze willen hem ergens rond de 150? gaan verkopen.

Dat zou een erg mooie prijs zijn, als ik geen mooie "najaars" aanbieding voor de 18" tegenkom dan toch maar eens serieus naar de 14.5" kijken.
 
Let op hij is qua grote echt een stuk kleiner ;).
 
Frits zei:
Let op hij is qua grote echt een stuk kleiner ;).

Ja ik denk ook dat het een 18" moet worden aangezien ??n van de redenen is dat mijn OTS47 een beetje krap is om te roken. Maar ik ga zeker even kijken, als ik me lang genoeg kan inhouden (de "buy now" spieren kriebelen behoorlijk) anders wordt het sowieso een 18".
 
Deze wil ik ook! Ik heb aan 47 genoeg om te roken voor mijn behoeften maar de WSM37 wil ik gewoon omdat het kan. :) Als ie er al was had ik waarschijnlijk deze genomen in plaats van een JJ.

uipko zei:
Frits zei:
Let op hij is qua grote echt een stuk kleiner ;).

Ja ik denk ook dat het een 18" moet worden aangezien ??n van de redenen is dat mijn OTS47 een beetje krap is om te roken. Maar ik ga zeker even kijken, als ik me lang genoeg kan inhouden (de "buy now" spieren kriebelen behoorlijk) anders wordt het sowieso een 18".

Ik zou me niet verkijken op de grote en even nagaan hoeveel je echt nodig hebt. Stel dat je nu 70% (beste case) van je OTS47 grilloppervlak kunt gebruiken om te roken dan is een WSM37 een vergroting van bijna 180% grilloppervlak. Daarbij is de bruikbare hoogte ook flink vergroot. De stap naar een WSM47 geeft 285% meer grilloppervlak en veel meer hoogte maar verbruikt waarschijnlijk ook meer brandstof. Alleen als je bv een grote kalkoen of 4x bier-kip tegelijk rookt is een 47 waarschijnlijk noodzaak.

De vraag is dus.. wil je ongeveer 2x zoveel of 3x zoveel bbq? :)


edit: opnieuw berekend. zat een enorme rekenfoutje in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan