BasBQ
Beef en Steak

Worst....

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Ik worstelde al een tijdje met het blijven zeggen dat ik geen worst lust, maar na de workshop bij Vuur en Rook in oktober 2013 is het er dan toch van gekomen:
Bij de Makro lag er opeens een vleesmolen in het karretje...  ;). Met een 20% kortingssticker erop, mee naar huis voor 35 Euro.

Vandaag de strijd aangegaan. Darm gehaald bij de slager ("W?t mo-j hebb'n...?!" :p) Procureur en speklappen klein gesneden, en voor het eerst door de molen.

amLZU5D.jpg


5Fu70AV.jpg


Gehakt weer koud gezet en de benodigde kruiden afgewogen. De recepten van de workshop gebruikt voor venkel-knoflook, chorizo de Cuba en zwarte peper-knoflook.

DP1NTja.jpg


De kruiden vermengd met het gehakt en de eerste thuisworst gedraaid:

eM25ubu.jpg

El-cheapo machine is, boven verwachting, eenvoudig alleen te gebruiken!
Tijdens mijn worsteling werd er in de woonkamer aan het avondeten gewerkt  :D :

Cx0RQeF.jpg


Na de broodjes PP nog een paar worstjes geproefd:

ijO6Thz.jpg


xaBcmsz.jpg


ePkgPE2.jpg

De smaken vielen niet tegen, voor een eerste keer... De volgende keer alleen minder zout (maar dat wist ik eigenlijk al  :blush: ) en minder chili's....
Als afsluiting van deze productieve en lekkere dag de vriezer even volgemaakt....

VL1QIEZ.jpg

 
The worst day of your month
 
ziet er prima uit, worst maken is gewoon leuk
 
Daar ga je van genieten kerel!
 
Mooie aankoop en nu maar lekker draaien!!!
 
Hop Ceriel, proficiat ziet er goed uit die worsten en je hebt even een prima voorraad!
En lust je nu wel worst?
 
Nice.... Worst lijkt mij ook wel wat, die molen moet maar op de To Buy denk ik....
 
Mooie worstjes hoor! Lekker!
 
Damn, wat bij jij goed bezig Ceriel.
Hoe lang gaat het nog duren voor je een eigen BBQ team opricht :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan