BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boel0037 zei:
Mooie foto's van de chorizo's. ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Weekje wachten nog...
Bij die van mij vandaag even de witte pluisjes weggepoetst....  :(, misschien toch te vochtig in de garage
Wel een mooi gezicht:

 
BertM zei:
Dominique zei:
En dan kom je thuis met twee verse chorizo's die gedroogd moeten worden in de schuur.... Maar ik dacht " muizen" .
Dacht ik dus ook... Een vergiet met een vochtige doek.

Rossi rijdt wat minder maar om hem nou vergiet en natte doek te noemen ;) Sorry dat was het eerste wat ik zag op dit plaatje go 46!
 
Ceriel zei:
Boel0037 zei:
Mooie foto's van de chorizo's. ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Weekje wachten nog...
Bij die van mij vandaag even de witte pluisjes weggepoetst....  :(, misschien toch te vochtig in de garage
Wel een mooi gezicht:


Heel leuk zulke foto's maar nu wil ik weer weten wat op het bord van die meiboom staat. Ik ben niet nieuwsgierig O:) Maar het is de onzekerheid :-w :-w :-w
 
Hier ook helaas witte schimmelplekken. Balen!!
 
FelixH zei:
Hier ook helaas witte schimmelplekken. Balen!!

WItte schimmel is nog te verhelpen, 100ml (coloroza) zout in 1 liter water en dan met een nieuwe afwasborstel de worst schoonschrobben. Heb je geen coloroza, gewoon even bij de slager vragen die heeft het genoeg!
 
BertM zei:
Chips! 1 van de worstjes heeft een mooie groene schimmel ontwikkeld.
Dus daar hebben we maar afscheid van genomen.


Het afboenen moet denk ik ook met colorozo zout gebeuren, is dat te krijgen bij de Macro?
met gewone keukenzout volgens Martijn.
 
Bert zei:
Ceriel zei:
Boel0037 zei:
Mooie foto's van de chorizo's. ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Weekje wachten nog...
Bij die van mij vandaag even de witte pluisjes weggepoetst....  :(, misschien toch te vochtig in de garage
Wel een mooi gezicht:


Heel leuk zulke foto's maar nu wil ik weer weten wat op het bord van die meiboom staat. Ik ben niet nieuwsgierig O:) Maar het is de onzekerheid :-w :-w :-w
Nou, vooruit... Is wel in het Achterhoeks  :p

0D682410-6A7D-48AA-8157-BD76727BBF96-3162-000003DB4F1A159D_zps5f6aa9c8.jpg

6 jaar geleden feestje gegeven, werd tijd volgens vrienden/familie...
Nu weer on topic
 
Boel0037 zei:
WItte schimmel is nog te verhelpen, 100ml (coloroza) zout in 1 liter water en dan met een nieuwe afwasborstel de worst schoonschrobben. Heb je geen coloroza, gewoon even bij de slager vragen die heeft het genoeg!
Ik nu ook..
Bij de Makro alleen 25 kg zakken, dus voorlopig zit ik niet zonder, hahaha

Maar moet dat milliliter geen milligram zijn?
 
100 mg zout is 0.1 gram en dat op een liter water geeft een verdunning van  1:10000, ik denk niet dat je dat nog proeft.

100 ml lijkt me veel waarschijnlijker, dat is ongeveer 215 gram.
 
Even een hele domme vraag misschien, maar kun je worst niet in een bak met (ongekookte) rijst leggen om te drogen, als je verzopen telefoons er weer droog mee krijgt zou worst toch ook moeten lukken?

Nog een domme vraag: Kun je de worsten niet alvast preventief met een zout oplossing besproeien voordat je ze ophangt?
 
@Nosmo: als jou vragen dom zijn dan was die van mij het ook !! Toen ik je antwoord las dacht ik ook domme vraag.

Volgens mij moet de worst van binnenuit drogen, dat is de reden volgens mij dat je hem ook in een vochtige ruimte moet hangen. Droog je hem te hard aan de buitenkant, dan blijft het vocht binnenin zitten.

Het besprenkelen zou misschien kunnen, maar dit is de eerste keer voor mij, dus ik wil een een beetje aan de instructies van Martijn houden.
 
Volgens mij was het 100 GRAM zout op 1 LITER water btw....
 
Dominique zei:
Volgens mij was het 100 GRAM zout op 1 LITER water btw....

Yep tik foutje van mij!!!! Sorry X(
 
Toch ook maar een keer extra naar de worstjes wezen kijken en inderdaad 3 witte stippen erop dus ook meteen maar even behandeld en weer terug gehangen.

Het viel mij op dat de kleur van de darm veranderde toen ik hem schoon maakte met de oplossing, klopt dat???
 
ReneR zei:
Toch ook maar een keer extra naar de worstjes wezen kijken en inderdaad 3 witte stippen erop dus ook meteen maar even behandeld en weer terug gehangen.

Het viel mij op dat de kleur van de darm veranderde toen ik hem schoon maakte met de oplossing, klopt dat???
Bij mij ook, deze werd wat bleker. Zal door het water komen.....?
 
ReneR zei:
Toch ook maar een keer extra naar de worstjes wezen kijken en inderdaad 3 witte stippen erop dus ook meteen maar even behandeld en weer terug gehangen.

Het viel mij op dat de kleur van de darm veranderde toen ik hem schoon maakte met de oplossing, klopt dat???

Door het vocht wordt de darm weer wat soepeler en komt los van het worstje. Daardoor neemt hij zijn oorspronkelijke kleur weer aan. Als hij strak om de worst zit heeft hij de kleur van het deeg wat erin zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan