BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Duidelijk Bert, bedankt voor je reactie.
Gewoon weer laten drogen dus :)
 
Vandaag de venkel/knoflook gegeten en de peper/salie. Ik was weg van de venkel, Verkering van de salie. Maar we vonden ze beiden wel erg zout, hadden jullie dat ook? Iemand? Joehoe..... =))
 
De venkel/knoflook was idd behoorlijk zout, maar dat vond Martijn tijdens de workshop ook al. Misschien per ongeluk uitgeschoten met de colorozo :)
De rest was prima vond ik.
 
Dominique zei:
Vandaag de venkel/knoflook gegeten en de peper/salie. Ik was weg van de venkel, Verkering van de salie. Maar we vonden ze beiden wel erg zout, hadden jullie dat ook? Iemand? Joehoe..... =))

Ik vind dat er in de recepten toch al behoorlijk wat zout in gaat. Allemaal 16 tot 18 gram per kilo.
Ik gebruik voor worst die ik niet droog of rook meestal 12 gram.
Voor worst die ik droog 18
Voor rookworst 16
 
Dan hebben we het toch goed geproefd!
 
Dominique zei:
Dan hebben we het toch goed geproefd!

Het is ook maar wat je gewend bent. Volgens mij ben jij niet zo'n zout happer als ik je recepten zie.
Dus vind je ook sneller iets te zout.
 
Bert zei:
Dominique zei:
Dan hebben we het toch goed geproefd!

Het is ook maar wat je gewend bent. Volgens mij ben jij niet zo'n zout happer als ik je recepten zie.
Dus vind je ook sneller iets te zout.

O, daar ben ik me niet van bewust? Grappig dat je dat zegt.
 
BertM zei:
Vond de venkel ook erg zout, maar normaal heb ik alles zoutloos.
De braadworst vond ik meevallen, Dominique

De braadworst heb ik nog liggen, en de merguez. Dus ik ben benieuwd.
 
Hij is leuk! Ik probeer ook wel eens binnen te komen als Kramer ( deur opengooien en er direct achteraan), maar dat lukt nog niet zo goed. Al een paar keer met mijn snuit tegen de deur geplakt gezeten, omdat ik de deurkruk niet helemaal naar beneden had..... Niet leuk =))
 
Uhhh.....had er tijdens de workshop helemaal niet bij stil gestaan, maar volgens mij heb ik iets gedaan wat helemaal niet mag (en dan bedoel ik volgens de wet). Martijn heeft mij de zalm laten zouten/pekelen (weet nog steeds niet welke van de twee de bedoeling was :)  ) met colorozozout welke daarna warm gerookt is en door de aanwezigen opgeknabbeld. Nu heb ik op het andere forum ook al een dergelijke discussie achter de rug over het wel of niet, maar volgens de voedselwarenwet is het gebruik van nitriet (en dus colorozozout) verboden voor gebruik bij vis.

Ik weet dat een boel oud-gedienden daar andere idee?n bij hebben en dit nog steeds gebruiken bij het roken van vis, maar officieel mag het dus gewoon niet. Reden hiervoor is dat het risico op kankerverwekkende stoffen door nitriet bij vis groter is dan dat op botulisme. In de USA is dat anders en is nitriet bij vis wel toegestaan, maar in de EU is het gewoon bij wet verboden. En hier worden er zware boetes uitgedeeld wanneer er een overtreding wordt geconstateerd.

http://www.vwa.nl/actueel/bestanden/bestand/10360

Wilde dit toch nog ff met jullie delen :)
 
Nou, dan zal ik je ff een flinke bekeuring opsturen, als je het geld dan aar mij overmaakt praten we er nooit meer over, hahahaha
Vond de zalm trouwens wel lekker hoor :)
 
Heb geen gerookte zalm gezien. :)
Nu is de wet in priv? sfeer vaak anders als wanneer je de zaken officieel doet, zo mag je priv? in de nok van je huis klimmen, maar heb je een bedrijf mag je niet hoger dan 2,5 meter zonder valbeveiliging....
En nu lijkt me in de nok klimmen gevaarlijker als een visje oppeuzelen.

 
Ach, voor een keer zal het risico wel loslopen... ;)
 
Haha....mischien. Maar of je dan op het werk of thuis naar beneden dondert, dat maakt geen verschil en de schade zal net zo groot zijn. M.a.w. dat het voor thuis niet in de wet is geregeld betekent niet dat het dan minder schadelijk zal of kan zijn. De enige reden waarom een thuissituatie niet in de wet is opgenomen zal meer met de handhaving te maken hebben dan met iets anders.
 
Klopt, maar had een keer de steiger en een hoge ladder geleend van de buurman, die een schildersbedrijf heeft.
Sta ik op de ladder, komt er een kerel van de arbeidsinspectie, die dus de logo's had gezien.
Had de buurman op de ladder gestaan had hij dus een probleem gehad, ik mag wel doodvallen kennelijk :(
 
Nu ben ik niet zo'n vis man dus zal ik de wet in deze niet zo snel overtreden......
Liep gister nog tegen de ladder aan, was behoorlijk die ladder zat..... :-S
 
Nee, ik heb hem gisteren wel weer even afgenomen met water en zout, wegens witte mosjes. En een foto naar Martijn gestuurd of hij verloren was. Die belde mij gistermiddag even op, om te zeggen dat het geen kwaad kon, dat het door de vochtige omgeving komt waar hij hangt ( schuur).

Jij wel BertM? Geproefd bedoel ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan