BasBQ
Beef en Steak

Worst workshop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tadaaaa!!!!
465dd3b13e811fffeb36b7e9451c6583.jpg

6458ee24d41709e649e8de6745f8e62c.jpg


Lekker droog, en smakelijk. Had van mij pittiger gemogen, maar erg lekker!
 
Mafketel....
 
Ceriel zei:
Zier er erg goed uit! Die van ons is in de kliko beland, zat een raar luchtje aan.... :(
Jammer! Ik heb ze na twee weken in de schuur naar binnen gehaald, en voor mijn slaapkamerraam gehangen. De schuur was veel te vochtig, daar gingen ze schimmelen. In de slaapkamer ging het prima.
 
Ceriel zei:
Zier er erg goed uit! Die van ons is in de kliko beland, zat een raar luchtje aan.... :(

Die van mij hangt in de kast mooi droog te zijn en het wordt tijd om hem eens aan te gaan snijden!
Je weet waar mijn huis woont....
:-c
 
Dominique zei:
Tadaaaa!!!!

... fotootje....
....nog een fotootje...

Lekker droog, en smakelijk. Had van mij pittiger gemogen, maar erg lekker!

Die witte spikkels aan de buiten kant is dat schimmel(de goede) of zijn dat zoutkristallen? Is de worst in die paar weken echt goed hard geworden, Ian en ik hebben het liefste gedroogde worst die je eventueel ook als knuppel kunt gebruiken, niet van die lafjes er tussen in worst die de supermarkt verkoopt dus.

Ik zag dat sommige mensen deze worst te zout vonden. Maar voor jou dus niet? Vragen, vragen. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig.
En wat voor kleur .....

(Ja, ik weet het, ik ben een mafketel) =))
 
het verloop van mijn Chorizoworst in 4 weken. Gedroogd op de zolder met de raam op een kier en het rolluik net niet dicht.

chorizo_start.jpg


chorizo_week1.jpg


chorizo_week2.jpg


chorizo_week3.jpg


chorizo_week4-01.jpg


chorizo_week4-02.jpg


chorizo_week4-03.jpg


Smaakte prima maar zoals Dominique al schreef, er had wat meer pit in mogen zitten, en ik miste een beetje de gerookte paprika.

verder een worstje wat niet lang heeft gelegen, in een zoeftempo door de kelen van kids en vrouwlief. Was blij dat ik al voorgeproefd had ;)

 
Mooi hoor,
@dominique: zie ik dat hij wat blauwig is, of komt dat door de foto?
Ook ben ik benieuwd of hij door en door gedroogd is, of was hij nog iets zacht?

De tweede worst zaterdag onder het genot van een Grolsch opgemaakt in de motorwerkplaats van een vriend samen met de monteurs.
Ook bij mij een lichte verkleuring op de buitenkant van denk ik zout, en de algehele tendens is idd dat hij iets pittiger mag zijn, en dat hij toch wel een beetje aan de zoute kant was.
 
Nounounounounounounou mensen, dat ziet er toch allemaal wel lekker droogworstig uit zeg! Dat moet in huize Jeroen ook maar eens a.s.a.p. gaan gebeuren!
 
@ Piet,
Haha, die witte spikkels had ik zo met het blote oog niet gezien, en ik leef nog dus denk dat het goed is.
De worst is behoorlijk hard, zeker geen vergelijk met de worst uit de super, en anders kun je hem natuurlijk langer laten hangen. Hij voelde wel harder aan, ik kon hem nog een beetje inknijpen, maar binnen was hij niet helemaal keihard.
Hij was hier wel te zout bevonden, maar ik moet wel zeggen, hij leek meer op een lekker salamiworstje dan op een chorizo vond ik. Ik zou misschien pimenton picante gebruikt hebben. En ook wat meer daarvan, denk ik.

Grijze sloffen, maat 39.  =))  ( dit gaat een heel eigen leven leiden, ik voel het aankomen)

@BertM,
Nee, dat klopt, hij is een beetje blauwig/donker aan de buitenkant, maar dat zie ik vaker bij luchtgedroogde worsten. En binnenkant nog iets zacht, zie bovenstaande.




 
Ik had er best van willen proeven Dominique, dat zelfde geldt voor de worst van Camiel, die ziet er ook erg goed uit.

Binnenkort zelf maar eens proberen, ik heb al een mooi droogplekje op het oog.
 
Ah nee had ook graag mee gedaan wordt er nog een worst workshop gegeven ?
 
Gisteren aangesneden en gegeten.
Beetje zout maar verder heerlijk ( en trots..
 
Eindelijk......

IMG_28691_zpsda0c582c.jpg


Aangesneden en geproefd.
Erg lekker, iets aan de zoute kant maar zeker niet teveel volgens ons!
 
Daar zou ik best wel een plakje van willen proberen!!
 
Dat worstje mogen ze vanavond wel naast mijn biertje neerleggen dat ziet er mooi uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan