BasBQ
Beef en Steak

Worst op waterdruk

leuk apparaat, is wat voor Geert  ;)
 
Leo zei:
leuk apparaat, is wat voor Geert  ;)
Ik ben toch meer van de "retro" machines Leo!  :)
 
Het enige dat me bijblijft zijn de bewegingen van de dame (langzaam) en de saaie muziek ;)
 
Wat er in de wereld niet allemaal uitgevonden wordt... Geinig apparaat, maar ik hou het maar bij mijn keukenmachine. Heb ik wel een extra handje bij nodig, maar ja, dat is dan gelijk weer gezellig.
 
Daar moet toch een worstendraaier nachten lang over hebben moeten prakkedenken!! :-O :D :-O
 
Ziet er mooi uit maar ik ben toch bang voor een waterballet ;)
 
Dakota sausage stuffer, klinkt meer als een naam uit de gevangenis  :(
 
Je kunt deze dingen ook zelf maken, ik heb er in het verleden ook wel eens naar zitten kijken maar de kans op een waterballet is me toch te groot, plus dat wij een "design" keukenkraan hebben waar je met de beste wil ter wereld geen slang aan vast krijgt. Of anders worst maken in de badkamer.....

 
Je zou hem ook aan kunnen sluiten op een compressor. Dan heb je geen risico van water.
 
Bert zei:
Je zou hem ook aan kunnen sluiten op een compressor. Dan heb je geen risico van water.

Onverstandig, lucht is samendrukbaar, water niet. Met water heb je dus veel meer controle dan met lucht. Daarom zijn de remmen in je auto ook hydraulisch en niet pneumatisch.
 
Nosmo zei:
Bert zei:
Je zou hem ook aan kunnen sluiten op een compressor. Dan heb je geen risico van water.

Onverstandig, lucht is samendrukbaar, water niet. Met water heb je dus veel meer controle dan met lucht. Daarom zijn de remmen in je auto ook hydraulisch en niet pneumatisch.

Ahum......

Samendrukbare lucht

Een gewone wagen remt met schijfremmen of trommelremmen en gebruikt daar remvloeistof voor.

Vrachtwagens hebben ook schijfremmen of trommelremmen, maar gebruiken lucht in plaats van vloeistof. Dat kan omdat lucht uit massa?s kleine luchtdeeltjes bestaat. Die zijn samendrukbaar. Denk maar aan de lucht die je in een fietsband pompt. Hoe meer lucht je in de band perst, hoe groter de weerstand wordt die de lucht biedt. Zo cre?er je dus druk.

Je vraagt je misschien af waarom personenwagens niet met lucht remmen. Wel, zo?n luchtdrukremsysteem vraagt heel veel plaats. Gewone auto?s zijn daar te klein voor.
 
Ik ben er stil van
 
Je snapt toch wel dat we het hier over heel andere systemen hebben h?? Hier zit geen enkele mogelijkheid op om de druk te regelen, alleen een kogelkraantje, daar regel je de doorstroming mee niet de druk. Lijkt me wel een leuk experiment, het ene moment zit het worstdeeg nog in de buis, het andere moment op de muur, net te laat om het kraantje dicht te zetten. =)) =)) =))

 
Mag ik komen kijken als iemand dit wil proberen  :D
 
Altijd handig op zo'n forum.
Je gooit een balletje op....................... en gelukkig zijn er mensen die er meer verstand van hebben :)
Blijf ik wel een beetje met vlees klooien :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan