BasBQ
Beef en Steak

Workshop met collega's

 
 

FelixH

Pitmaster
Berichten
586
Beste Genootschapsleden,

Binnenkort hebben we weer een jaarlijks uitje met een aantal collegae (ongeveer 15).
Dit jaar heb ik het genoegen om me te mogen bemoeien met de inhoud van deze dag.
Nu lijkt het me heel erg leuk om mijn collega's kennis te laten maken met mijn (uit de hand gelopen) hobby.
Ik hoef jullie niet te overtuigen hoe leuk dit allemaal is, maar mijn collega's horen mijn enthousiaste verhalen en zien de foto's van mooie low&slow sessies.
Enkele zijn al geprikkeld geraakt.. :)


Mijn vraag aan jullie is:
Wie kan op professionele wijze invulling geven aan onderstaande of wie kan tips geven over gelegenheden die dit zouden kunnen doen?

- Na een intern ochtendprogramma en lunch begint de workshop (lunch eventueel te combineren met de workshop)
- De workshop begint rond 1330 en eindigt rond 2000 / 2030
- De workshop bevat dus voorbereiding, bereiding en consumeren van het gemaakte (maar niet opruimen)
- De deelnemers hebben een actieve rol
- De deelnemers leren tijdens van deze workshop dingen die ze thuis (of op vakantie) ook toe kunnen passen (dus niet alle bereidingen op een BGE)
- De workshop mag gerust een stukje theorie bevatten, maar graag veel hands-on
- De locatie graag in (of in de directe nabijheid) van een stadscentrum; enkele collega;s zullen nog even de kroeg in willen.

Het is niet bedoeling om voor de laatst mogelijke prijs iets voor elkaar te krijgen.
Ik ben op zoek naar een geslaagde dag waarbij we als collega's plezier hebben, mooie en lekkere dingen maken en opeten.
Waar we dingen leren en waar we mogelijk het BBQ vuur ontsteken.

Wellicht dat ik nog nu iets vergeten ben maar daar kom ik later wel op.
Ben benieuwd naar jullie reactie/adviezen.

 
Leuk idee,
Ik heb ooit voor 40 mensen een BBQ gehouden en een aantal zaken is me bijgebleven. Ik ben geen professional maar misschien kan je hier iets mee :

waar ik aan zou denken is wat kleine simpele hapjes. Hiervan kan je relatief veel maken in een korte tijd. want na een 2 uur klussen zal de meerderheid toch wel iets gaan lusten. Je hebt dan snel wat vuisthapjes om de eerste honger te stillen en je kan ondertussen verder gaan met de dingen die wat langer gaan duren.
Ga er verder van uit dat je recepten neemt die redelijk eenvoudig zijn, weinig rare ingredienten kennen zodat mensen ook geneigd zijn dit toe te passen.
Ik krijg relatief veel vragen over diverse recepten, maar merk dat 90% van de mensen hooguit 1 tot max 2 uur in de keuken willen staan.
Verder heeft niet iedereen een ketel BBQ oid dus ga ook uit van grill recepten
 
Je kan eens kijken bij Jacques op de site, die zit in het centrum van Tilburg.

http://www.el-hambre.nl/#workshop.php

Persoonlijk vind ik de tijd die jullie hebben wel lang voor een workshop, maar misschien zijn er nog wel andere activiteiten in de buurt waar je iets aan hebt.
 
Joris zei:
Persoonlijk vind ik de tijd die jullie hebben wel lang voor een workshop, maar misschien zijn er nog wel andere activiteiten in de buurt waar je iets aan hebt.
7 uren is inderdaad lang voor een workshop, zeker als het om een kennismaking gaat
 
In zeven uur kun je wel 3-2-1 spareribs doen en misschien zelfs een Pulled pork ;)

Maatwerk is altijd mogelijk. Stuur een mail of pm met wensen, dan kan ik altijd kijken wat er mogelijk is
 
Iedereen bedankt voor de reacties.
De feestcommissie gaat er mee verder; ik zal een verslag van deze dag met jullie delen.
 
En vandaag is het zover...:)
Workshop van Gerard bij Dorhout Mees.
pateda2u.jpg

 
Ik zie hier een Win-Win situatie onstaan..... ;D ;D
 
Zeker...:)
 
ze8eryhe.jpg
En de witte brigade komt ook even kijken.
 
Ben benieuwd wat je allemaal opsteekt van Gerard!
 
mooie lokatie daar in Biddinghuizen, heb daar ca 17 jaar geleden mijn examen afgelegd op de kogel- en kleiduiven schietbaan...
 
Was een erg geslaagde sessie gisteren!
Gerard en Martin bedankt!!


Voor mij was het ook leerzaam:
eerste keer op een BGE
eerste keer Beer Can Chicken... (en zeker niet de laatste)
Eerste keer zalm van een plankje .. (ook niet de laatste keer).

Ideaal om wat andere rubs en sauzen te proeven.

Workshop duurde lang genoeg en iedereen heeft er wel iets van opgestoken.
Was erg leuk om zo gepassioneerd over zijn hobby te horen vertellen en alles in goed programma neer te zetten.


Wat ook leuk was was dat het gewoon op het terrein van Dorhout Mees kon.
Eerst vergaderen, daarna schieten en vervolgens BBQ.


Jammer van de wind en lage temperaturen.

Een aanrader voor iedereen die een uitje mag organiseren !!
 
Ik mis wat..... Oh ja, foto's ;)
 
Die komen nog....:) meeste foto's zijn door collegae genomen. Moet die nog verzamelen.
 
structor +1  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan