BasBQ
Beef en Steak

Workshop / cursus

 

Houtepen

Vuurmaker
Berichten
89
Goedemorgen beste forumgenoten!

Het is weer eens tijd voor een vraagje.

Ik ben al enige tijd lekker bezig met mijn kamado joe. Gaat al veel goed, en plekken zoals dit forum helpen enorm bij het leren van nieuwe dingen, recepten, technieken,etc. Toch zou ik heel graag eens een cursus of leuke workshop gaan doen. Daarnaast heb ik een kennis die momenteel nog op een weber aan het stoken is, maar stiekem wel interesse heeft in een kamado. Hij weet verder van de kamado nog niets en is echt op zoek om overtuigt te worden waarom dat ding nu zoveel beter is dan een webertje.

Eigenlijk ben ik/zijn wij op zoek naar een cursus/workshop waar de volgende thema's aan bod komen:
- hoe steek je de kamado aan
- hoe stook je de temp gecontroleerd omhoog
- hoe krijg je de temp omlaag
- bereidingstechnieken (incl. opstelling en temperatuur)
- werking van de kamado (technisch, maar ook t.o.v. andere bbq's)
- etc.

Met dergelijke thema's zal mijn kennis zeker enthousiast raken over de mogelijkheden die een kamado biedt, en krijg ik meer technische achtergronden/technieken/informatie zodat ik nog beter gebruik kan maken van mijn Joe.

Nu is dus concreet de vraag: hebben jullie op basis van jullie eigen ervaringen misschien goede tips welke cursus/workshop we moeten gaan volgen?

Ben heel benieuwd naar jullie tips!

Alvast super bedankt voor het meedenken weer :)
 
The Bastard /Haarlem BBQ geeft vaak kamado "basis" cursussen.
Niet geweest, wel goede verhalen over gehoord.

Het meeste heb ik geleerd van dit forum, het boek Hete Kolen (compleet) en gewoon vaak dat ding gebruiken.


 
Hoi,

Ook hier alles zelf geleerd. Wel heeeel veeeeel opgestoken van de site van ene meneer noskos:
https://www.bbq-nl.com/about

ook heeft meneer noskos een prachtig boek geschreven met veel tips en tricks

Spit zijn website eens goed door. Zeer leerzaam.
 
Ik heb pas geleden zelf een Masterclass gegeven bij Harlem BBQ. Geen idee hoe de andere workshops gaan maar de mannen die mij daar hielpen zijn een goed geolied team. Er staan veel kamado?s en er was heeel veel te eten :D

Er zijn idee?n om dit richting maart nog eens over te doen.

Verder leg ik in mijn boek precies uit wat je als beginnende barbecue?r moet weten om alles uit je barbecue te halen. Van aanschaf tot gebruik, brandstof, vlees etc. Alle relevante vragen die hier en op mijn blog in de loop der jaren zijn langsgekomen.

 
noskos zei:
Ik heb pas geleden zelf een Masterclass gegeven bij Harlem BBQ. Geen idee hoe de andere workshops gaan maar de mannen die mij daar hielpen zijn een goed geolied team. Er staan veel kamado?s en er was heeel veel te eten :D

Er zijn idee?n om dit richting maart nog eens over te doen.

Verder leg ik in mijn boek precies uit wat je als beginnende barbecue?r moet weten om alles uit je barbecue te halen. Van aanschaf tot gebruik, brandstof, vlees etc. Alle relevante vragen die hier en op mijn blog in de loop der jaren zijn langsgekomen.

En geheel onafhankelijk van Noskos kan ik beamen dat alle basics in het boek staan. Ook voor een iets meer ervaren BBQer nog leuk na te lezen. Perfect schoenkado of voor onder de kerstboom.
 
Dat is sowieso een goede tip. Die Noskos knakker had ik ook al eens voorbij horen komen haha:p wat een held!

BBQ harlem is dus iig een goede optie. Nog andere ervaringen?
 
Harlem BBQ en ik zijn overeen gekomen dat ik 16 maart een workshop geef. Dus dat is een optie ;)
 
noskos zei:
Harlem BBQ en ik zijn overeen gekomen dat ik 16 maart een workshop geef. Dus dat is een optie ;)

Das goed nieuws :D

Kun je een tipje van de sluier oplichten over wat je precies gaat behandelen / wat we gaan doen?
 
Daar zijn we nog over bezig. Ik geloof dat ze graag de focus op ribs willen.

Laatste keer heb ik zalm met pindakaas en miso, Easterwood ribs, baked beans, coal fired sweet potatoes en een herfst apple crumble gedaan.

Met deze gerechten kwamen alle technieken aan de orde en heeft iedereen een keer iets direct, indirect, in de kolen en in een dutch oven gemaakt.

Het is hands on bij Harlem. Je gaat het zelf doen en ik ben er voor uitleg en om alle vragen te beantwoorden.
 
Dat klinkt me goed in de oren! Precies waar we naar op zoek zijn.

Heb je dan ook een algemene toelichting vanuit jou of is het meer als er iemand iets vraagt wordt het uitgelegd?
 
Ik loop rond voor begeleiding, tips, tricks en alles wat je wilt weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan