BasBQ
Beef en Steak

Workshop-coppa

Ik heb ook wat witte schimmel op de coppa zitten, en ook wat ruimte tussen de coppa en het vel. Van de week maar goed spoelen en strak in een nat vel inbinden.
 
Hier ook schimmel van de verkeerde soort, eerst leek alles goed wit, maar het werd toch groen  X(

20160207-IMG_1092.jpg


Hij is weer fraai schoon geboend en daarna weer van wat pepers voorzien. Mijn coppa is nog maar 12% 'afgevallen', zou de garage toch iets te vochtig zijn?
 
Wat is de RV in de garage?
Ik heb na mijn schimmelaanval het vel en de coppa schoongemaakt en opnieuw opgebonden. Nu, een week later, zit er weer schimmel onder het vel  :(. Gisteren gewogen, nog 8% te gaan en besloten om het zo te laten. Het vel zit er nu wel beter op dan in het begin
 
Geen idee eigenlijk  :blush:, ik had de keuze garage of zolder, maar de zolder is te warm... Ik had voor de coppa al een 'zoek opdracht' aan mijn schoonpa (met kringloop winkel) voor een koelkast gegeven, maar het blijkt nog lastig te zijn...
 
Inmiddels 25% gewichtsverlies. Na de poetsbeurt van vorige keer lijken er toch weer wat puntjes schimmel op te komen.
Ik kijk het nog maar even aan...
 
Vandaag mijn coppa ook maar eens gewogen. Er zit 1 klein wit puntje schimmel op (zit er al 2 weken).
Gewicht afname
11-1 - 2722 gr
13-1 - 2549 gr
23-1 - 2176 gr
14-2 - 1827 gr
Vanaf het moment van inpakken (2549 gr) circa 28% gewicht verlies. Coppa zit nu wel lekker ruim in z'n vel :)
 
Ja hoorrrrrr..ook hier schimmel.

Afwassen met 50/50 water / azijn en opnieuw ophangen?



 
Vanavond was het zover, gewicht afgenomen van 2522gr naar 1559gr.



Tijd om aan te snijden!



Ook nu was het vel er zo af te halen.... :-S

Snijmachine erbij en proeven!



Ik denk dat we deze gewoon helemaal op gaan eten  :p
Smaken van de gebruikte kruiden en specerijen komen mooi terug, met name de kaneel komt naar voren.
Het zal niet lang duren dat er weer een nieuwe in de kast hangt  :D

De 2 stukken nu onder vacuum teruggelegd om zo te proberen de droogrand weg te poetsen.
 
Heel mooi resultaat Ceriel  B-)

Ik moet wel zeggen, dat ik niet echt overtuigd ben van de varkensvellen (ook mede door de resultaten van de mede kandidaten)

Mac
 
Mooi resultaat Ceriel, lijkt me erg lekker.
 
Wow, het water loopt me in de mond. Werkelijk fantastische projecten met prachtig resultaat, chapeau!
 
nou dat ziet er goed uit man.

hier gisteren ook de coppa's gewogen in het COC en die van Jeroen, Sander en Frank waren ook zo ver om aangesneden te worden.

(fluistermodus aan)
zal ze vanavond maar eens proeven.
(fluistermodus uit)

dus die zitten nu in het vacuum tot de heren ze komen halen.
 
Peter W zei:
nou dat ziet er goed uit man.

hier gisteren ook de coppa's gewogen in het COC en die van Jeroen, Sander en Frank waren ook zo ver om aangesneden te worden.

(fluistermodus aan)
zal ze vanavond maar eens proeven.
(fluistermodus uit)

dus die zitten nu in het vacuum tot de heren ze komen halen.
En dan wel plaatjes schieten h??  ;)
 
Hmm, morgen maar weer eens wegen dan :)
 
Schoon gemaakt met 50/50 water azijn.....en dan sta je daar en denk je spoel ik hem aan het eind ff af met schoon water of is het nou juiste de bedoeling dat niet te doen?????

Ik weet het niet.

Hij is weer schoon en opgeknoopt, gewichtsverlies zit op 30 % ik hoop dat ie snel goed is want ik denk dat die schimmel ook zo maar weer terug is.

Wel nieuwe peper en venkelzaad er op gedaan.


 
niet afspoelen met water, en ik zou met 30% gewichtverlies en steeds terugkerende
schimmel overwegen om de coppa zonder varkensvellen op te hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan