BasBQ
Beef en Steak

Winterproject: 60 Liter UDS

BertM zei:
Is dit de laatste UDS die ik ga maken??

Nee, er zijn wat dingen die ik de volgende keer anders ga doen, nu maar wachten tot er weer een vat over is.

Deze ziet er prima uit, wat kan er nog beter?
 
Knap werk hoor! Het belooft wat!
Zijn de gaatjes van de zeef niet wat te klein? Ik zou toch verwachten dat grotere gaten in moeten voor goede lucht doorstroming of maakt het niet uit?
 
Gaaf Bert, die ziet er goed uit en een crea oplossing met die in hoogte verstelbare steuntjes!

Wat is de diameter van de gaten voor de luchttoevoer? Ben zelf ook al wat spul aan het verzamelen. Kan zelf niet lassen maar wil die met een moer aan de binnenzijde vastzetten.

Je schrijft dat je wat dingen anders zou doen, nog tips en/of truuks om hier te delen?


 
@stoker Joop:
Dat is 1 van de dingen die ik nog uit moet vinden.
@Camiel:
Ik heb 3/4" gebruikt, misschien aan de grote kant, maar beter iets te groot dan te klein.

Lassen zou ik de volgende keer niet meer doen, het materiaal is er veel te dun voor. Een moer is beter.
Bovenkant past, maar helemaal tevreden ben ik niet. (Ben ik niet gauw, helaas)
 
BertM zei:
@stoker Joop:
Dat is 1 van de dingen die ik nog uit moet vinden.
@Camiel:
Ik heb 3/4" gebruikt, misschien aan de grote kant, maar beter iets te groot dan te klein.

Lassen zou ik de volgende keer niet meer doen, het materiaal is er veel te dun voor. Een moer is beter.
Bovenkant past, maar helemaal tevreden ben ik niet. (Ben ik niet gauw, helaas)

Dank je Bert. Gaten met 19 geboord?
 
Hoe heb je dat deksel passend gekregen? Mijn 60 liter vat is breder dan mijn SJ-deksel, en ik heb geprobeerd de rand om te buigen, maar dat werkte niet en het zag er ook niet uit...
 
Ik heb het omgekeerde gedaan. Ik heb de felsnaad doorgeslepen met een dremel (wat een ... klus). Daarna heb ik de rest van de felsrand omgeslagen met een hamer en een blok hout erachter. Nu past de SJ deksel perfect en sluit ruim voldoende af.
 
BertM zei:
Liep ik gisteren in de fabriek, zag ik een oude machineafscherming liggen...
Aangezien het vergiet niet helemaal voldeed, deze maar even geroggeld, beetje flexen en lassen en klaar is mijn kolenmandje. Kolenrooster van de SJ erin, veel beter!

Das een mooi mandje!

Na een aantal keer "flexen" gelezen te hebben hier op het forum, toch maar eens google om raad gevraagd. Ik denk dat ik het nu weet http://www.flex-tools.com/nl/Unternehmen/Historie___Vision.php?navid=21  :blush:
 
uipko zei:
BertM zei:
Liep ik gisteren in de fabriek, zag ik een oude machineafscherming liggen...
Aangezien het vergiet niet helemaal voldeed, deze maar even geroggeld, beetje flexen en lassen en klaar is mijn kolenmandje. Kolenrooster van de SJ erin, veel beter!

Das een mooi mandje!

Na een aantal keer "flexen" gelezen te hebben hier op het forum, toch maar eens google om raad gevraagd. Ik denk dat ik het nu weet http://www.flex-tools.com/nl/Unternehmen/Historie___Vision.php?navid=21  :blush:

Sorry,maar heb je met ons reserve Duitsers :)
Is gewoon werken met de haakse slijper.
 
Haha, ik had het zelfde. Ik denk wat is dat dan? Speciaal gereedschap? Speciale techniek? Blijkt het gewoon werken met een haakse slijper te zijn. (Ik kwam er achter via Wikipedia) :)
 
Bert, wil je niet iedereen aan de Duitse grens over een kam scheren? Reserveduitsers.... :D
Al wist ik wel direct dat het om metaal verspanen met een haakse slijper ging...
 
Terug
Bovenaan Onderaan