BasBQ
Beef en Steak

Winterproject: 60 Liter UDS

Tip: Het vergiet van de action heeft qua diameter een mooie maat. Veel plezier met bouwen. Het blijft een leuk project :)
 
Ik was nog naar een kolenmandje op zoek...
Ga om 9 uur naar de Action voor een vergiet en een dienblad...

Net alle gereedschap uit de bus gehaald, deze moet zo naar de garage. Hopelijk niets vergeten  X(
 
mooi project, zou wel eens willen dat ik ook zo handig was :(
 
De bodem van het vergiet van de Action is inderdaad erg dun, maar deze slijp je er toch uit zodat je een betere afvoer van je asresten krijgt. RVS onderzettertje erin en je hebt een mooie kolenmand voor een kilo of 2.5 tot 3 aan briketten. Vergiet van de Action komt volgens mij redelijk overeen met de RVS schalen (28cm) van de Ik en anderen.

Ik ga vanavond mijn UDS weer aanzetten, dan zal ik nog een paar meer foto's maken van mijn kolenmand. Kan ik meteen eens kijken hoe hij zich de afgelopen sessies heeft gehouden.

De reden dat ik niet voor het vergiet van de Ikea ben gegaan is vanwege de kleine diameter (en de prijs). Maar ik ben erg benieuwd hoe deze vergiet je bevalt, wellicht is dit inderdaad een betere keus dan mijn optie.
 
Als het net zo goed past als bij mij, zou ik je onderkant van de SJ neerzetten, daar je UDS bovenop, en daarbovenop de deksel van de SJ. De onderkant kun je openmaken, maar ook dicht houden. Is net wat je zelf fijner/handiger vindt.
 
Past bij mij ook prima, bij de Lotto-bal zaten klem-sluitingen die ik ook gebruik om het vat aan de kolenbak te klemmen. Op deze manier is het eenvoudig om bij de kolen te komen om bijvoorbeeld rookhout toe te voegen.

H4BKoMJ.jpg


Ben er inmiddels achter dat 1 ventilatieschuif in de bodem voldoende is, en dat ik nog handvaten aan de ton moet maken....
 
ik ga voorlopig dit deksel gebruiken tot ik een andere heb gevonden. Heb een deksel geleend van een verrotte SJ, dus misschien kan ik die nog losweken.
Deze SJ is nog zo goed dat het zonde is om hem weg te gooien dus na wat TLC staat hij er weer netjes bij.
Mijn vrouw vond hem schattiger als de WGA,...
Het rooster is nog goed te gebruiken als rooster voor de waterbak. Het nieuwe rooster is natuurlijk bij beide te gebruiken.

Ik wil de onderkant van de SJ niet gebruiken om het vat op te zetten, aangezien het me te onstabiel lijkt. Dus de onderkant blijft dicht.

In de werkplaats is de druk om een project af te leveren zo groot dat het meer een mission impossible is, dus helaas is het nu geen goed idee om een beunhaas klus de werkplaats in te slingeren. Dus de ring staat een beetje op hold.

Op mijn lijstje staat nog het volgende:

Thermometer
Probe doorvoeren maken van RVS
Blindklink moeren regelen ( bedankt voor het idee Ceriel!)
Luchtaansluitingen maken en lassen onder in het vat
Vat uitbranden en seasonen
Ring maken en lassen aan de bovenkant.

Dus genoeg te doen voorlopig
 
Vanavond maar even de flex ter hand genomen.
Bovenkant eraf, en met behulp van mijn cheap-ass plaatwerk gereedschap het vat passend gemaakt op het deksel.

Door middel van boekenplankrails ga ik de roosters binnen in het vat verstelbaar ophangen.
3 aansluitingen onderin gemaakt deze nog even vastlassen en dan de fik erin. Er zit toch nog aardig wat olie in een leeg vat ben ik achtergekomen vandaag :-(

 
mooi fikkie :)
 
volgens mij ben je de coniferenhaag beu :D

verder mooi winter projectje.
 
Me even druk gemaakt en de mini UDS staat en nu zo bij dat we hem kunnen gebruiken !!  <:p


Mooi in de uitlaatlak en kraantje erop.


op de andere aansluitingen een stopje.


vergiet van de Ikea en het rooster van de SJ, hier moet nog een diffuser opkomen.


3 boekenrails erin gemaakt zodat de roosters in hoogte verstelbaar zijn, en hier wordt het tonnetje meteen wat steviger van aan de bovenkant.


En een mooi nieuw rooster om de verschillende projecten op te parkeren!

Zijn we klaar ? Nee!!

We moeten nog een Thermometer erop hebben, maar wil eerst kijken of onze magazijn man nog ergens een winkeldochter heeft liggen.
Handvatten moeten er nog komen.
Probe doorvoer  etc,etc

Is dit de laatste UDS die ik ga maken??

Nee, er zijn wat dingen die ik de volgende keer anders ga doen, nu maar wachten tot er weer een vat over is.

Maar we gaan hem dit weekend eerst eens goed vies maken met een kippetje  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan