BasBQ
Beef en Steak

Winter is coming, rookworst tijd!

 

Tjoepie

Vuurmaker
Berichten
56
Van het weekend voor het eerst in mijn leven worst gemaakt. Was heel tof en het resultaat valt me niet tegen :)
Was wel ff lastig, maar hoop geleerd voor de volgende keer.
Het is rookworst geworden naar het recept van Nosmo.
Door al het gehannes, maar een paar foto's gemaakt die ik jullie toch niet wil onthouden:
De ongerookt worsten
IMG_2082.JPG


Spullen klaar gezet voor het roken. Nadat ik eerst mijn grote parasol uit de tuin van de buren moest halen door de wind maar even een andere oplossing bedacht om het spul droog te houden.
IMG_2083.JPG


Halverwege wat rookhout bijgevoegd, wat hangen ze er mooi bij
IMG_2084.JPG


En het eindresultaat
IMG_2085.JPG


Zaterdagavond gelijk boerenkool met worst gegeten en het was heerlijk!!

Ook gelijk de vuurdoop van mijn nieuwe heatermeter en solis vacuummachine. Beide werken top :)

Van het weekend nog maar een voorraadje maken, ik wilde er nu niet te veel doen, anders is het zo zonde als het niet lukt. Nu durf ik wel een grotere hoeveelheid aan :)
 
ik ben zelf niet zo'n worstemaker, maar zou ik dit ook kunnen maken met verse worst van de slager? Zo ja hoe?
 
Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb het recept van Nosmo gebruikt. Geen idee wat de samenstelling van de verse worst van de slager is :)
 
Is echt heel tof om te doen :)
 
Mooie worsten , hoop het snel een keer na te doen.
 
die zien er goed gelukt uit  :)
 
Eddeped zei:
ik ben zelf niet zo'n worstemaker, maar zou ik dit ook kunnen maken met verse worst van de slager? Zo ja hoe?

dat kan zeker: structuur en vlees samen stelling is natuurlijk anders en de kleur wordt grauw.
maar ze zijn wel lekker en stampot waardig.

Tjoepie: dit ziet dr goed uit.
welke temperatuur zijn ze gerookt.??
 
Iets meer dan 3 uur op 80 graden, met flink veel beukensnippers als rookhout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan