BasBQ
Beef en Steak

Wildor stelt zich voor

Wildor

Tondelzoeker
Berichten
14
Hallo allemaal,

Mijn naam is William Dorrepaal en ik kom uit Arnhem. Ik gebruik vaak Wildor als forumnaam, dus dan weten jullie waar dit vandaan komt ☺️

Ik ben best wel een enthousiaste BBQ’er maar wil toch graag meer doen met wat minder effort.
Tot op heden had ik een kettle van Outdoor Chef, prima ding voor het standaard supermarkt aanbod, en zelfs een low and slow is mogelijk, maar vereist toch nog flink wat vuurbeheersing.

Gevallen voor het design en de naam heb ik 2 jaar geleden een Boretti Barilo aangeschaft, hartstikke leuk ding met gietijzeren roosters en bakplaat, maar met het deksel gesloten dooft je vuur snel terwijl de luchtgaten open staan. Uiteindelijk opgelost door een latje tussen het deksel te leggen, maar verre van ideaal. Ding is trouwens fantastisch voor heet afgrillen van steaks, want hot and fast gaat prima.

Pas geleden een uitnodiging gekregen voor een BBQ workshop, en daar voor het eerst gewerkt met een kamado. De gehele sessie hebben we de heerlijkste gerechten gemaakt met werkelijk minimale effort. Pas bij thuiskomst is het mij opgevallen dat ik, afgezien van wat minimale luchtregeling, de hele sessie niet heb hoeven omkijken naar mijn vuur. Dat was een echt eureka moment en voor het eerst was ik meer tijd bezig met het maken van de (bij) gerechten in plaats van het blikken beest onder controle te houden.

Dit heeft mij dus doen besluiten om tóch BBQ no. 3 in <6 jaar tijd aan te schaffen. Hierbij is mijn keuze uiteindelijk op de Monolith Classic Pro 2.0 gevallen. Ik denk dat dit een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft als je ziet wat er standaard wordt meegeleverd, en heeft slecht drie nachtjes op de bank gekost 😜

Verder hou ik mij bezig met het brouwen van bier, het maken van (gefermenteerde) hot sauce en verder kook ik graag van alles en nog wat, zolang het maar niet het standaard AGV’tje is. Dit laatste zal wel veranderen als ik eenmaal de kamado in gebruik ga nemen, dan wordt het een AGV’tje met een grillstreepje :cool:

Ik lees graag jullie verhalen en zal hier vast en zeker heel veel mooie tips en recepten gaan vinden. Na wat eerste keren het gevoel vinden zal mijn eerste project een Winter BBQ gaan worden. Hier heeft mijn vrouw het al vaker over gehad, gelijk ook de reden dat ik maar drie nachtjes op de bank hoefde, stiekem vind ze het wel leuk.

Vriendelijke BBQ groet,

Wildor
 
Welkom, uitgebreide intro👍
Laat die foto's van de bereidingen maar komen.
Hier gaat de BBQ ik de winter meer aan dan in de zomer denk ik, dan heb ik er meer tijd voor.
 
Welkom. Van de Monolith ga je veel plezier krijgen.
En een bbq extra is altijd handig.
We wachten watertandend op je bereidingen.
 
Welkom ,mooi verhaal ,dat slapen op de bank is toch een grapje zeker .
Veel plezier met je nieuwe BBQ .
 
Welkom William!
 
Mooi dat je d’r bent! Welkom.
De tijd die over blijft kun je nu mooi gaan steken in bijgerechten en andere culinaire uitspattingen. (Ik ben erg benieuwd naar je fermentatie projecten!)
Ik zou niet wachten tot t winter is voor je m aansteekt trouwens.
 
Bedankt allemaal voor het warme welkom!

Die nachtjes op de bank was een grapje natuurlijk, maar toch wel wat moeite moeten doen om de investering door de commissie te krijgen 🥺
Begrijpelijk, je geeft niet elke dag zo’n bedrag uit. Ik zal eens op zoek gaan naar een sectie met recepten voor sauzen, dan kan ik daar af en toe eens posten hoe ik gefermenteerde hot sauce maak. Het is niet moeilijk, en je maakt hem helemaal naar je eigen smaak.

Nogmaals bedankt!

Wildor
 
Welkom bij het genootschap

Starks lekker genieten van wat je bereid
 
Terug
Bovenaan Onderaan