BasBQ
Beef en Steak

Wilde Chocolade

  • Onderwerp starter Wild Chocolate
  • Startdatum
W

Wild Chocolate

Gast
Goede avond allemaal,


Zal me ook even voorstellen, hoewel ik altijd wat terughoudend ben met het vermelden van informatie op internet die op de persoon te herleiden is.


Ik ben Remco, en ik heb recentelijk een Weber One Touch Premium 57 cm gekocht. Daardoor dacht ik mij eens wat te gaan verdiepen in de kunst van het BBQ-en. Had al eens wat gehoord over wat er allemaal mogelijk is met een goede Barbecue, dus daar nu maar eens langzaamaan wat eerste stapjes in gaan nemen.


meer ik er alweer achter kom wat er allemaal nog meer mogelijk is met andere apparatuur zoals een smoker. Maar voor nu houden we het bij de Weber en ga ik eerst maar eens proberen de basisprincipes in de vingers te krijgen.


Mijn achtergrond is banketbakker. Heb in het verleden bij een luxe patissier in het westen van het land gewerkt. Later wat doorgeleerd en nu werkzaam in de levensmiddelen-industrie. Na wat omzwervingen een paar jaar geleden in Noord Holland terechtgekomen, kom oorspronkelijk meer uit de buurt van Rotterdam. Nog wat hobby's ook, zo ben ik 's zomers in de weekenden vooral aan het strand te vinden als strandwacht. Daar doen we overigens op barbecue gebied alles wat God (en nog een paar anderen) verboden heeft (denk aan aansteken met benzine, spareribs voorkoken, dat werk).


Oh ja, mijn forumnaam slaat eigenlijk gewoon nergens op. Hoewel ik wel wat met chocolade kan, ben ik allesbehalve wild...
 
Welkom op bij het BBQ genootschap forum :)
 
hoi remco,

welkom bij ons genootschap, ik hoop dat je ideen waargemaakt kunnen worden.
kijk rustig rond en vragen staat vrij
 
Hoi Remco,

Van harte welkom bij het Genootschap! Alles wat je op een smoker kunt kun je ook in je weber keteltje hoor, het is alleen wat meer pielen. Een ketel doet het wat lekkerder op hoge temperatuur en een smoker op lage, maar er zijn al heel wat mooie pulled porkjes van de ketels afgekomen hoor ;)
 
Hoi Remco,

welkom en veel plezier hier!
 
En een banketbakker op het forum is nooit weg.
 
Hoi, bedankt allemaal voor de enthousiaste reacties!


Strandwacht is in de omgeving van Rotterdam.
 
Dan denk ik aan Hoek van Holland.
 
Nou, dat klinkt iig goed hoor.

Misschien kan je het wel combineren met de Q

Wij laten ons wel verrassen door je (met lekker veel foto's)

Welkom.
 
Welkom en heel veel plezier hier!
 
Even mijn eigen aanmeldtopic omhoog shoppen. Als je langere tijd niet actief bent op het forum, word je kennelijk vanzelf uitgeschreven. Heb een tijdje geleden dus een nieuw account aangemaakt met dezelfde gegevens, en lees hier weer mee.
 
Welkom terug
 
Terug
Bovenaan Onderaan