BasBQ
Beef en Steak

Wifi bbq guru testrun

 

Jord

Kooltjesharker
Berichten
218
Vandaag eindelijk tijd om mijn nieuwste speeltjes uit te proberen. Tijdens mijn laatste werkbezoek had ik meegenomen:
5659fe5e-8db8-9d53.jpg

- igrill
- digiq dx2
- wifi bbq guru
- bulk head adapters
- 25 cm pit viper fans
En heel wat sauzen en rubs.

Vandaag eerst maar eens de bulkhead adapter ge?nstalleerd op de Heinz Pork Packer:
5659fe5e-8e3c-f04a.jpg


Vervolgens de wifi guru met een mount vastgezet:
5659fe5e-8e5e-a9f3.jpg


Daarna lekker 2kg rub in elkaar geflanst.
5659fe5e-8e99-60c6.jpg


En de varkentjes gemasseerd:
5659fe5e-8edd-0714.jpg

Een slordige 20 kg, morgen een 2e charge.

Net alles ingeprikt en ge?nstalleerd, echt fluitje van een cent. Je zoekt met je Comp. iPhone of iPad gewoon naar het wifi signaal en surft vervolgens naar een ipadres.
5659fe5e-8f00-1e9e.jpg


Eenmaal op de website kan je alles instellen en bijhouden, supereasy.
De Cook is net begonnen dus houd jullie op de hoogte
 
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Tip, als je de deksel open gaat doen, doe dan het schuifje op je fan dicht. Met het opendoen trek je verse lucht naar binnen en daar gaat je vuur harder van branden. Met de schuif dicht heb je daar veel minder last van.

Ook zou ik de fan dwars zetten en dan een klein stukje kantelen, regen loopt dan niet je fan in en druipt van het metaal af.
 
mooi materiaal wat je hebt meegenomen. kan je wel goed gebruiken met 45 kg procureur  ;)
 
hoe gaat het inmiddels met de testrun?
 
wat ik op fb zag, gaat het wel goed, heeft er een berg procureur op liggen  :)
 
Holy smoke !!, komt er een fanfare op bezoek  ;D ;D ;D
Ik ben nu al onder de indruk
 
Ziet er goed uit Jord, ben nog steeds niet jaloers  :p
 
Twee maal 20 kg procureur WTF ???

Ben je zo'n grote eter of run je een weeshuis of zo?
 
Ik denk voorbereiding voor de rollende keukens.
 
Denk dat Jord het vandaag allemaal in Kaatsheuvel heeft verkocht
 
Frits zei:
Denk dat Jord het vandaag allemaal in Kaatsheuvel heeft verkocht

Ik denk dat je gelijk hebt Frits  :)
 
Sorry voor het uitblijven van een antwoord, na kaatsheuvel direct door met voorbereidingen voor Rollende Keukens. De controler werkte bij de eerste testrun uitstekend. De temp bleef mooi constant en de pp was prima. Toch vind ik procureurs droger en minder vet dan de echte schouders waar ik de voorkeur aangeef. De 2e run ging niet helemaal vlekkeloos maar dat kwam meer doordat ik verkeerd had ingeschat hoe lang ik nog met resterende houtskool zou kunnen doen.

Wat mij opvalt is de enorme hoeveelheid vocht dat vrijkomt. Bij de offset verdwijnt dat allemaal. In de uds staat na iedere sessie echt 2 cm varkensvocht. Het klimaat in de ton wordt daardoor zo vochtig dat er niet echt een mooie bark ontstaat. Jullie tips? Moet ik de luchtafweergeschut verder openzetten zodat er meer vocht kan verdampen?

Op de rollende keukens is de Wifi guru al kuren gaan vertonen: de temp van alle sensoren lopen steeds 10 graden op en af, resetten heeft geen verschil gemaakt. Ik ga dus maar even contact met hun opnemen.

Hier nog foto van eindresultaat en wat foto's van de uds in actie tijdens RK

5659fe5e-dc0a-3002.jpg


5659fe5e-dc1c-778a.jpg


5659fe5e-dc2c-628b.jpg


5659fe5e-dc43-472f.jpg


5659fe5e-dc7c-4f8c.jpg


5659fe5e-dc94-0bdf.jpg
 
De ellende met je temperatuur zou best wel eens van de hoge luchtvochtigheid in je ton kunnen komen, als dat condenseert in je probes kan hij daar vreemd van gaan doen omdat. En je kunt ze wel calibreren mochten ze "gewoon" afwijken. Wel voordat je test alles een half uurtje laten werken daarvoor is hij nog niet helemaal nauwkeurig.
 
Ik ga ze ff een mailtje sturen, deze versie zou namelijk niet gekalibreerd hoeven te worden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan