BasBQ
Beef en Steak

Wga topvent

 
 

defjam74

Stoker
Berichten
419
Zoals al velen weten.
De WGA is een topding met de mankement, meerdere Webers nebben daar last van, dat de metalen schuifjes keiheet kunnen worden

Nu heb ik bij de Hornbach al een vijlhandvat gekocht maaaar heb ik uit Engeland siliconen"schoentjes" besteld. Ze gaan per 4.
20230627_174059.jpg

20230627_174054.jpg

Ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

Volgende stap is iets vinden voor de onderste schuiven. Die worden ook retewarm.

Het merk is ProQ.
 
Tot welke temperatuur kunnen die?
Ik heb van die bakelieten dingen erop die zijn perfect. Voorheen sloeg ik altijd met de tang er tegenaan😬
Dat weet ik niet, de smokers die dit merk verkoopt zijn WSM "clones". Die schuifjes zullen ook wel heet worden.
 
Ik heb bij deze gasten trouwens ook houtskoolmandjes gehaald.
Niet vergeten, het is UK, dus import is lekker duur.
 
Laat even weten hoe het bevalt. Wellicht dat ik ze dan ook ga bestellen voor mijn WGA.
 
Heb je het over die kunststof houdertjes of de hele schuif zoals een Weber Master Touch?
 
Geinig, nooit aan gedacht om Weber spul te kopen.
Is wel moeilijk te verkrijgen.

Deze is vorig jaar bij mij gesmolten ... wel bij pizza bakken, dus zo heat resistent zijn ze nu ook niet. Temperatuur die ik toen had, no clue, maar de meter aan de zijkant stond ver over de max en geeft maar aan tot 350. Maar dus bij normale temperaturen zeker te gebruiken :)
 
Heb je het over die kunststof houdertjes of de hele schuif zoals een Weber Master Touch?
Alleen die kunststof houdertjes idd.

1563070Damper kit, '10
1563048Handle for lid damper, molded, black
 
Geinig, nooit aan gedacht om Weber spul te kopen.
Is wel moeilijk te verkrijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan