BasBQ
Beef en Steak

WGA TLC

 
 

JJD-GRILL

Kooltjesharker
Berichten
131
Eindelijk weer actief op het forum... bbq-en is gewoon doorgegaan maar door de geboorte van mijn dochter weinig tijd gemaakt voor het forum. Prioriteiten zullen we maar zeggen ;)

Ik heb via marktplaats eindelijk een wga kunnen bemachtigen(met handvaten!). Deze heeft nogal wat liefde nodig en en een paar nieuwe roosters en als het kan een paar nieuwe handvaten...

Iemand enig idee waar ik geschikte gietijzeren roosters, liefst in 2 delen kan vinden of 1 grote die ik zelf kan door slijpen?
En nou lijkt het mij wel leuk om een paar nieuwe handvaten er op te zetten. Iemand enig idee of de handvaten van een wga gelijk zijn aan de handvaten van 1 van de andere weber q's? Op internet kan ik geen specifieke wga handvaten vinden. Wel zijn er losse te bestellen voor de andere soorten.

Begin september vertrekken we naar Frankrijk en wil ik natuurlijk mijn wga in nette staat mee kunnen nemen...

Ik hoor graag van jullie!

Foto's volgen.
 
Update foto's:
4bae89e45ce632b259e95794e93870be.jpg

86738482cf9e5cc921a0ba37e2dbd8d4.jpg

5852b9df5fef0d9c1f6df3af108e3d42.jpg


Iemand nog een goede reinigingsmethode voor de hard aangekoekte plekken zoals op de eerste 2 is te zien?
 
Dat van die roosters zou ik ook weleens willen weten aangezien ik dit weekend ook een wga gescoord heb, jammer genoeg wel zonder handvaten maar voor 25 euro mag een mens niet kieskeurig zijn  :D.

Zou je die aangekoekte resten niet kunnen verwijderen met ovenreiniger, een kwartiertje laten intrekken. Dit werkt toch bij mij redelijk goed om aangekoekte resten van de Q te verwijderen.

Groeten, Brecht
 
Mooi dat je terug bent. De kinderen moeten toch eten en wij zien graag die foto's :,

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Welkom (terug) !

Die aangekoekte plekken lijken een beetje roesterig....
De wga even in de oven (lage temperatuur) en dan grillreiniger erop en lekker laten staan.
 
De aangekoekte plekken zijn hardnekkiger dan gedacht/gehoopt... het hele flesje oven en grillreiniger van HG is er in 3x door heen gegaan met tussendoor schrobben alsof mijn leven er vanaf hing en nog zitten er behoorlijke plekken op. Ik zal morgen een ander merk gaan proberen... ondertussen heb ik via een ander draadje op dit forum de website van royaalbbq.nl ontdekt. Hier heb ik zojuist een set roosters besteld die zelf nog op maat geslepen moeten worden. Zodra ik ze binnen heb zal ik foto's gaan posten. Tot zover bedankt voor de hulp ik hoop spoedig een schone wga op de foto te kunnen plaatsen!
 
Poeh die is best verwaarloosd  door zn vorige baasje zeg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Poeh die is best verwaarloosd  door zn vorige baasje zeg.
Dan heb je die van mij nog niet gezien; ik gebruik ze liever dan dat ik ze oppoets, dus alle zooi laat ik gewoon zitten  :D
Af en toe een doekje over de buitenkant om gemorste saus e.d. proberen te verwijderen, maar aan de binnenkant doe ik echt nul komma nul. WGA gaat toch al een behoorlijk lange tijd mee inmiddels en einde is nog lang niet in zicht  ;)
 
DanBras zei:
MarcovdK zei:
Poeh die is best verwaarloosd  door zn vorige baasje zeg.
Dan heb je die van mij nog niet gezien; ik gebruik ze liever dan dat ik ze oppoets, dus alle zooi laat ik gewoon zitten  :D
Af en toe een doekje over de buitenkant om gemorste saus e.d. proberen te verwijderen, maar aan de binnenkant doe ik echt nul komma nul. WGA gaat toch al een behoorlijk lange tijd mee inmiddels en einde is nog lang niet in zicht  ;)

+1 buitenkant glimt maar binnenwerk krijgt alleen maar een borstel af en toe. Zal ook wel wat aangekoekt zitten...
 
Zilversoda! Een papje maken met een paar drupjes water en dan laten weken. Misschien werkt dat op die aangekoekte plekken. Voor mij werkte het verassend goed in ieder geval op o.a bakplaten en m'n 9 jaar oude 47'er
 
d7c83dce2bf21eebb1701c78c1fee5d9.jpg
6f622b8b9f2620decf85f10c550a2b5f.jpg
08114ccf63b9477aad4c16bfeba85b75.jpg


Na het opmaken van HG ovenreiniger zonder resultaat kreeg ik er een hard hoofd in. Door tijd gebrek en demotivatie even geen zin om het opknap project verder door te zetten. Afgelopen week toch weer door. Nu met Mr. Muscle ovenreiniger... met goed resultaat! Hier en daar nog een paar vlekjes die er na 3 flinke boen beurten nog niet af willen. Het is goed genoeg zo.

Ik zou nog graag een setje nieuwe handvaten er op willen en misschien de q nog eens gaan lakken met een mooie mat zwarte lak. Er zitten een par beschadigen op de buitenkant waar ook wat roest op kont te zitten. Mocht ik hem willen gaan lakken is het dan verstandig om de wga eerst te gaan schuren? Zo ja, helemaal kaal of alleen licht op schuren?

Nieuwe roosters zijn op maat geslepen en ingebrand. Erg blij met het resultaat tot dusver.
 
Ik zou hem hellemaal niet lakken, mijn ervaring is dat het gewoon niet blijft zitten op de lak van weber, ook temperatuurbestendige lak die bestand is tot 800graden komt los. Schuren lukte bij mij ook erg moeizaam, dat spul is steenhard. Was wel een one touch 57 maar ik vermoed dat de lak overal hetzelfde is. Bij mij is het geeindig met zandstralen en poederlakken

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Bedankt voor de tip. Ik laat het nog even achterwege.

Ik heb nog een domethermometer liggen. Is het nuttig om deze nog te installeren of is jullie ervaring dat je de thermometer niet echt nodig hebt op de wga.
 
JJD-GRILL zei:
Bedankt voor de tip. Ik laat het nog even achterwege.

Ik heb nog een domethermometer liggen. Is het nuttig om deze nog te installeren of is jullie ervaring dat je de thermometer niet echt nodig hebt op de wga.
Ik heb er ook een op zitten, meer ter indicatie dan als meetinstrument. De WGA wordt veelal gebruikt voor indirect/grilwerk waarbij de temperatuur niet heel relevant is.
Ik heb de thermometer in het hart van ??n van de ventilatieschuiven gemaakt, zo zit de punt bij indirect gebruik ver genoeg van de kolen aan de andere kant.
 
Ceriel zei:
JJD-GRILL zei:
Bedankt voor de tip. Ik laat het nog even achterwege.

Ik heb nog een domethermometer liggen. Is het nuttig om deze nog te installeren of is jullie ervaring dat je de thermometer niet echt nodig hebt op de wga.
Ik heb er ook een op zitten, meer ter indicatie dan als meetinstrument. De WGA wordt veelal gebruikt voor indirect/grilwerk waarbij de temperatuur niet heel relevant is.
Ik heb de thermometer in het hart van ??n van de ventilatieschuiven gemaakt, zo zit de punt bij indirect gebruik ver genoeg van de kolen aan de andere kant.

Ok? dat is idd handig om rekening mee te houden. Ik was van plan hem in het midden naast het handvat te plaatsen maar dat gaan we dus niet meer doen. Je prikt niet met je thermometer in het vlees? En hoe heb je die in het hart van de schuif gekregen? De schuif zit toch met een popnagel vast? Heb je hier toevallig foto's van?
 
Terug
Bovenaan Onderaan