BasBQ
Beef en Steak

Welkoop briketten

groentenboer

Sprokkelaar
Berichten
27
Zaterdag 8 kilo briketten voor 11€ bij de welkoop gekocht. Vandaag tijdens de kip roken getest. Bij t starten mega veel rook, toen dacht ik oeffff, eenmaal aan houden ze heel goed hun warmte met zeer weinig/ bijna geen zuurstof. Na 3 uur zijn ze nog steeds stabiel en lijken ze nauwelijks opgebrand. Tot nu toe kan ik er niks heel slechts over zeggen. De thm briketten doen t veel slechter.

20220214_113438.jpg
 
Laatst bewerkt:
Smelt je alu folie niet weg met die briketten?

Ik zou daar toch heel erg mee oppassen, de dampen van aluminiumfolie zijn giftig.
 
Nee liggen stenen langs en daar de folie iets overheen. Temperatuur komt niet boven de 120 graden. Nog geen last van ondervonden.

20220214_135424.jpg
 
Prima briketten. Zelf gebruik ik ook de de Golden Flame Kokosbriketten van bij Hornbach. Niet te duur en prima briketten.
 
Prima briketten. Zelf gebruik ik ook de de Golden Flame Kokosbriketten van bij Hornbach. Niet te duur en prima briketten.
Die gebruik ik nu ook, bevallen inderdaad prima.
 
@groentenboer , zo te zien zijn dit houtskoolbriketten.
Mijn advies, probeer eens een zak kokosbriketten. Stoken fijner dan houtskool.
 
@Smokie ik heb gister voor het eerst GF kokos gebruikt van de Hornbach en ik vond het een beetje zurig ruiken in het begin, jij ook? Ik kreeg ook gelig as. Al met al was het wel een plezierig cook.
 
@Smokie ik heb gister voor het eerst GF kokos gebruikt van de Hornbach en ik vond het een beetje zurig ruiken in het begin, jij ook? Ik kreeg ook gelig as. Al met al was het wel een plezierig cook.
In de starter roken en ruiken ze inderdaad even in het begin. Voor de rest prima briketten voor een redelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren voor het eerst de kokos van de welkoop gebruikt.
Dat koop ik dus nooit meer als de hele zak zo is als gisteren 😢.

Zodra ze uit de starter kwamen, vielen er best een aantal uit elkaar.
ik heb een kleine starter en een wokkeltje gebruikt en ik kiep ze om voordat de bovenste aan zijn als ik voor low en slow ga.

Dit heb ik nog nergens eerder mee meegemaakt...
 
Gewoon mee teruggaan. Zelf die problemen in al die jaren nog niet ervaren. Wel altijd goede service bij welkoop. Scheelt dat de storemanager hier ook bbq fanaat is.
 
Thanks,
zal daar eens gaan praten dan.

ik heb verder geen slechte run gehad, dat wat niet uit elkaar viel heeft de snake en rookhout prima aangemaakt.
maar het voelt wel een beetje als zonde van je geld als je 1/3e van je starter zo door gooit naar je as pannetje :s
 
De weber briketten hadden dat uiteen vallen wel altijd. Misschien had je de onderste zak van een pallet?!
 
De weber briketten hadden dat uiteen vallen wel altijd. Misschien had je de onderste zak van een pallet?!
apart, daarbij heb ik er dan weer nooit last van gehad..

Deze zak lag niet onderop toen ik m pakte in de winkel.
Maar wie weet wat daarmee gebeurd is...
 
Zowel bij de welkoop alsook de Weber briketten nooit last van gehad. Misschien een slechte badge?
 
Ik heb dit bij de Welkoop kokosbriketten (zakken van 10 kg) nooit zo ervaren.
Zou inderdaad ff terug gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan