BasBQ
Beef en Steak

Welke wifi Dome thermometer?

 
 
 

Ghost

Gemarineerd
Berichten
1.216
Mijn dome thermometer is denk ik niet meer helemaal correct.
Iemand goede ervaringen met een digitale dome thermometer met wifi?
 
Ik heb er vorig jaar een gekocht en teruggebracht. Vond het niet om aan te zien. Ze zullen gerust goed werken, maar het oog wil ook wat.

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk
 
Mijn dome thermometer is denk ik niet meer helemaal correct.
Iemand goede ervaringen met een digitale dome thermometer met wifi?
IJken?
 
Ghost, ik meen dat jij een zwarte kamado hebt, Grill Guru?

Wat ik periodiek doe is de dome thermometer los maken (vanaf de binnenkant van de dome clipje inknijpen en thermometer er van de buitenkant uit trekken) en dan lekker schoonmaken met een doekje en een warm sopje. Dan uit de waterkoker kokend water in een beker en die thermometer erin hangen. Dat zou 100°C moeten aangeven. Is dat niet zo dan kun je met een bahco of een steeksleutel die stelschroef verstellen zodat die naar 100°C wijst. Dat is hoe je de thermometer af en toe kan ijken.

Je weet vast allang dat de temperatuur boven in je dome niet gelijk is aan de temperatuur op je rooster.
 
Misschien moeten we daar een tutorial voor schrijven :unsure:
 
Ik heb inderdaad een bijna zwarte kamado. Is een merkloze chinese. Ik zag gisteren de wijzer plots 25 gr verspringen.
Dat was van 75 gr naar 100.
Ik denk dat er vet in is gekomen.
De ander tips heb ik al eens een keer gedaan.

IMG_20240424_142059418.jpg
 
Vanmiddag de thermometer gedemonteerd.
Blijkt nu volledig stuk te zijn.
Wijzer komt tegen glas.
Geen beweging meer als ik hem ik kokend water steek.
Nu moet ik zeker een nieuwe bestellen.
Niemand ervaring met eentje met wifi?

IMG_20240425_130207635.jpg
 
Misschien moeten we daar een tutorial voor schrijven :unsure:
Dat doen we ala 2024 met een filmpje:

Big Green Egg bijv:


Ontopic voor @Ghost
Ik ken iemand die heeft er eentje op bluetooth.
Ik zie er het nut niet echt van in om heel eerlijk te zijn.
Als ik het echt van een afstand wil weten gebruik ik thermometers met wifi/bluetooth.
Je krijg er het gedoe bij dat ze opgeladen moeten worden etc. lijkt mij geen goeie lusten/lasten verhouding.
 
Ik zie er het nut niet echt van in om heel eerlijk te zijn.
Als ik het echt van een afstand wil weten gebruik ik thermometers met wifi/bluetooth.
Je krijg er het gedoe bij dat ze opgeladen moeten worden etc. lijkt mij geen goeie lusten/lasten verhouding.
+1

kan ook sneller kapot gewoon.
Als het niet veel mag kosten gewoon eentje bij onze vriend Ali bestellen.

Met het prijsverschil kan je event nog een lossen wifi inkbird kopen, die kosten ook niet zoveel meer.
Heb je ineens eentje waarmee je ook je vleesjes in 't oog kan houden.
 
Dat doen we ala 2024 met een filmpje:

Big Green Egg bijv:
Leuk maar staat niet hier bij Tips,Tricks, en Tutorials. Daar is dit forum voor dat het heel dichtbij te vinden is .
Op het forum dus.

@Ghost, ik zou een passende nieuwe analoge Dome thermometer kopen en erbij een wat @Stijn al aangeeft een digitale thermometer die je op afstand kunt monitoren en waarvan je 1 probe op het grilrooster (indirect) zet, de dome temperatuur is een leuke indicatie op het rooster meet je nauwkeuriger.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allen voor mee te denken.
Ga me een nieuwe analoge bestellen. Kost €10 op Amazon. Denk dat de huidige de laatste pizza sessie niet heeft overleefd.
Voor de temperatuur op afstand te kunnen volgen ga ik mijn inkbird controler meer gebruiken. Al vind ik dat soms een gedoe met al kabeltjes 🙂
 
.
Niemand ervaring met eentje met wifi?

Ik heb er twee op Bluetooth. esthetisch niet super.. maar ze werken prima
en

de laatste vind ik de app fijner van werken
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips.
Maar zijn beide bluetooth, geen wifi.
Afstand hier is te groot tussen kamado en woonkamer.
 
Bedankt voor de tips.
Maar zijn beide bluetooth, geen wifi.
Afstand hier is te groot tussen kamado en woonkamer.
Mocht je wifi dome thermometers vinden ik hou me aanbevolen ;)
 
Zulke thermometers met draden heb ik al enkele modellen.
Ik dacht de Dome thermometer ook wifi te kopen. Maar vind er eigenlijk geen.
Heb inmiddels een nieuwe analoge besteld.
 
Heb ook naar zo een digitale meters gekeken. Maar waar ik me zorgen over maakte, kan dat echte hoge temperaturen aan. Dat zegt tot 400 graden. Maar als ik bijvoorbeeld pizza bak op mijn weber kettle, dan ga ik vlot over de 400 graden. Uiteraard is dit niet standaard bbq gebruik. Maar als ik gewoon effe wat vlees op de bbq gooi en ik gebruik in mijn kettle mijn (namaak) slow & sear en die doe ik vol, dan ga ik al vlot naar de 350 zonder problemen. Zelfs bij 3/4de vullen met briketten zit ik aan een 300-3440. Ik heb zelfs de plastic op de topvent er al afgesmolten ... Ok was anderhalf gecompresseerd blokje hout, was een beetje te warm. Maar pizza was wel vlug klaar :). Uiteraard bij "standaard" gebruik zou dat geen probleem mogen zijn. Korte blootstelling aan hoge temperaturen denk ik wel dat dit ok is, maar langere tijd 300-350 nee denk ik niet dat zo een digitale dit gaat volhouden. Kan uiteraard mis zijn. Alhoewel ik dit enorm leuk zou vinden om mee te spelen, denk ik dat een goede "ouderwetse" de beste manier is. Uiteraard bestaat er genoeg hittewerend materiaal. Maar ik denk nou niet dat ze in een item van 100 graden een hitteschild gaan steken zoals waar Nasa gebruik van maakt. En electronica en hitte zijn ook niet de beste vriendjes. En bij lange blootstelling zal alles toch warm worden. Een kamado "werkt" uiteraard anders dan een kettle, maar over time zal je toch ook hitte opbouwen en dat lijkt me nefast voor zoiets digitaals. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik heb serieuze twijfels over de levensduur als je regelmatig op hogere (300+) iets gaat doen voor langere periode.
 
Heb ook naar zo een digitale meters gekeken. Maar waar ik me zorgen over maakte, kan dat echte hoge temperaturen aan. Dat zegt tot 400 graden. Maar als ik bijvoorbeeld pizza bak op mijn weber kettle, dan ga ik vlot over de 400 graden. Uiteraard is dit niet standaard bbq gebruik. Maar als ik gewoon effe wat vlees op de bbq gooi en ik gebruik in mijn kettle mijn (namaak) slow & sear en die doe ik vol, dan ga ik al vlot naar de 350 zonder problemen. Zelfs bij 3/4de vullen met briketten zit ik aan een 300-3440. Ik heb zelfs de plastic op de topvent er al afgesmolten ... Ok was anderhalf gecompresseerd blokje hout, was een beetje te warm. Maar pizza was wel vlug klaar :). Uiteraard bij "standaard" gebruik zou dat geen probleem mogen zijn. Korte blootstelling aan hoge temperaturen denk ik wel dat dit ok is, maar langere tijd 300-350 nee denk ik niet dat zo een digitale dit gaat volhouden. Kan uiteraard mis zijn. Alhoewel ik dit enorm leuk zou vinden om mee te spelen, denk ik dat een goede "ouderwetse" de beste manier is. Uiteraard bestaat er genoeg hittewerend materiaal. Maar ik denk nou niet dat ze in een item van 100 graden een hitteschild gaan steken zoals waar Nasa gebruik van maakt. En electronica en hitte zijn ook niet de beste vriendjes. En bij lange blootstelling zal alles toch warm worden. Een kamado "werkt" uiteraard anders dan een kettle, maar over time zal je toch ook hitte opbouwen en dat lijkt me nefast voor zoiets digitaals. Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar ik heb serieuze twijfels over de levensduur als je regelmatig op hogere (300+) iets gaat doen voor langere periode.
Volledig mee eens.
Vandaar de nieuwe analoge temperatuur meter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan