BasBQ
Beef en Steak

Welke snijmachine heb je?

Mooi hoor die Berkels, herinnert me aan mijn bijbaantje in de slagerij jaren geleden
 
Dat dacht ik BertM! Oudslager die ze opknapt als hobby, zei die. Demo'tje gehad en doet prima
 
Via internet kun je aardig wat prima machines op de kop tikken. Er zijn de afgelopen jaren veel detaillisten en ook afdelingen in de supermarkten geweest die hun deuren hebben gesloten. Hierdoor is er een zeer ruim aanbod in prima tweedehands materiaal tegen vaak absurd lage prijzen. Voor deze periode moest je voor een beetje goede snijmachine toch min. ?500,- neertellen.
 

een EMGA , voor 50,=Euro van MP gehaald.
 
das geen geld
 
598f4c24f76e357dac6937c0d641f5b9.jpg


38 jaar oude krups, "geleend" van mn opa en oma. Mes is niet heel scherp meer maar snijd nog redelijk
 
Vandaag eindelijk tijd gehad om mijn snijmachine eens te testen.
Bij de Hanos een mooi stukje Iberico gehaald en het werkt perfect.

eafbb00ee76ee8157991330183752dbd_zps72ad8316.jpg


22aefe5943f6cc4086ca5fa14b7b2fbb_zps57fc2d40.jpg


525a2a702201c547c37e3d178f858573_zps43b894d5.jpg




 
ziet er goed uit!

Vanavond ook de Graef UNA 9 en het gladde mes erbij besteld, volgende week jarig ;-)
Ik ben benieuwd.
 
Kocht vorige week een oude Graef van internet. Hij draaide goed en er zit een gekarteld en een glad mes bij. Helaas blijkt nu dat ik hem niet dichter kan draaien aan een millimeter of 3 en dat is toch echt te dik voor vleeswaren. Nog maar even door sparen voor een fatsoenlijke dus.
 
Een heuze Porkert dus!



Of er ook vleeswaren mee gesneden kan worden... vrees van niet (volgens de doos wel, maar ik betwijfel het) maar voor brood is deze fantastisch!

Draadloos dus... haha! Met een kartelmes dat volgens mij andersom zou moeten zitten, maar dat kan niet... was het wellicht een rechtsdraaiend mes voor de linkshandige machine of andersom?

Iemand een idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan