BasBQ
Beef en Steak

Welke snijmachine heb je?

 

dayfox

Kooltjesharker
Berichten
163
Met alle bacon, spekfr?belaars en charcuterie beoefenaars hier vroeg ik me af wie allemaal een snijmachine bezit? En wat voor?  Houden we t bij de huis tuin en keuken hebbedingetjes of semiprof of zelfs het echte zware werk?
Zou leuk zijn om hier je ervaringen plus wat recensies te plaatsen. Stiekem zelf ook een btje ant neuzen..
 
Grappig, ik heb gisteren net een bestelling geplaatst voor een snijmachine.
Na wat rondpluizen ben ik op de GRAEF UNA 9 INVOUWBAAR uitgekomen.
Zowel glad als gekarteld mes en handig opvouwbaar voor die 99,9% van de tijd dat ik hem niet nodig heb.  ;)
 
Ik heb een Princess 2975, gekocht via MP. Geen topmachine, maar als de bacon iets aangevroren is prima te gebruiken.
 
Mosseltje zei:
Grappig, ik heb gisteren net een bestelling geplaatst voor een snijmachine.
Na wat rondpluizen ben ik op de GRAEF UNA 9 INVOUWBAAR uitgekomen.
Zowel glad als gekarteld mes en handig opvouwbaar voor die 99,9% van de tijd dat ik hem niet nodig heb.  ;)

Dat is een schitterend apparaat en zag ik al bij Kookpunt. Gefeliciteerd, Mosseltje!
 
deze heb ik, gekocht in Utrecht bij van Pommeren voor iets van 300 euro. Ik ben er zeer tevreden over, solide machine.


 
Dominique zei:
deze heb ik, gekocht in Utrecht bij van Pommeren voor iets van 300 euro. Ik ben er zeer tevreden over, solide machine.



Mooi!

Lijkt bijna op een apparaat van KitchenAid.
 
Zelf heb ik de Greaf classic c9 en ben daar tevreden over. Achteraf gezien had ik beter een inklapbare model aan moeten schaffen aangezien ik die toch weinig gebruikt. Het staat wel "proffesional" in de keuken.
 
Na een tijdje een goedkoop snijapparaat te hebben gehad (?35,-), ben ik overgestapt op het zware werk (letterlijk  :D )
Bijna niet te tillen dat ding.

Een goedkoop apparaat (een Tristar in mijn geval, en het niet waard om een plaatje te plaatsen), is leuk als je geen hele dunne plakken hoeft te hebben.
Vaak zijn deze apparaten gammel, niet goed afstelbaar (lees verlopen tijdens snijden), en van een inferieure kwaliteit)
Maar ieder waar naar zijn geld, nietwaar.  ;)
Je kunt beter iets langer doorsparen voor een betere machine. (goedkoop blijkt uiteindelijk duurkoop)

Na een zoektocht op Marktplaats, onderstaande machine gevonden voor ?100,-
Is volgens mij van Ben Hur geweest, maar doet het nog altijd prima.
Echt een degelijk en professioneel apparaat, waar ik best een leuke tijd mee vooruit kan.

15236787042_cae2e852f7_z.jpg


Nu kan ik iig heerlijke dunne plakjes snijden. (voor onder andere Carpacchio van mijn zelfgemaakte Coppa di Manga)

14996678204_60ff86864f_z.jpg


Mac
 
WOW. kijk dan wat een zalig bordje... mooi apparaat ook hoor, en 100 euries is een buitenkansje!
 
Dat is een mooie! Welk type is dit?
 
Berkel is toch wel heel erg mooi he, je moet er alleen wel tegenaan lopen, nieuw in de winkel zijn ze niet te betalen.
 
Ik heb ook een mooie rooie, voor ? 55 via Marktplaats gescoord.



Doet het prima  :)
 
Mike v R zei:
Ik heb een Berkel 834.

berkel834001.jpg
r

Ik eveneens een Berkel 834. Hiervoor heb ik een Grave gehad. Ook degelijk, in totaal meer dan 25 jaar gebruikt en zelf tweedehands gekocht. Voor brood te snijden ging het nog maar om vlees of kaas te snijden voldeed hij toch de laatste jaren niet meer
 
netjes  :)
 
Dies mooi hoor  B-)
Zit een slijpsteen op zo te zien
Ga je veel plezier van hebben  :)

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan