BasBQ
Beef en Steak

Welke meel heb ik nodig?

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Dag,

Aangezien ik een mijn vrouw( wat klinkt dat leuk :) ) op huwelijksreis zijn naar Rome en ik afkickverschijnselen krijg over het feit dat ik al zeker een week niet meer de BBQ heb aangeraakt, ga ik alvast maar voorbereidingen treffen voor volgende week als we terug komen.

Ik lees her en der dat je om pizza's te maken je een bepaald soort meel aangeraden wordt, aangezien ik nu dicht bij het vuur zit wilde ik deze meenemen, maar welke heb ik nu precies nodig?

Hebben jullie verder nog idee?n over ingredi?nten die ik hier in Itali? makkelijker aan kan komen dan in Nederland?

Alvast bedankt!

 
Ik ga mee met het verhaal van Mike maar in Itali? staat er meestal op de zakken Tarino 00 di Grane Tenero. ;D ;D
 
Tipo 00.
Ik zou dat in ieder geval NIET meenemen uit Itali?, want dat is gewoon in NL te krijgen (Sligro zowieso en ongetwijfeld ook bij andere zaken).

In het pizzadeeg-recept van Dominique wordt biergist gebruikt, bij voorkeur uit Itali?. Dus dat zou je mischien wel mee kunnen nemen. Weegt ook een stuk minder dan meel/bloem :)
 
En dat ziet er zo uit, ik koop het gewoon in de supermarkt in Italie. Iets van 1.09 per verpakking.

4140da89842ff41b91cecc64ba4d7089.jpg
 
Niet teveel meenemen, het blijft niet eeuwig goed.
 
Mr_Nas zei:
Tipo 00 is hier 0,59 cent.. Dus dat is volgens mij 5x goedkoper dan in Nederland, dus die gaat mee. Ik ga morgen op zoek naar biergist! Thanks!

Ik weet niet met welk vervoer je naar huis komt, maar mocht je vliegen hou dan wel rekening met eventuele overbagage toeslag.
 
Nosmo zei:
Mr_Nas zei:
Tipo 00 is hier 0,59 cent.. Dus dat is volgens mij 5x goedkoper dan in Nederland, dus die gaat mee. Ik ga morgen op zoek naar biergist! Thanks!

Ik weet niet met welk vervoer je naar huis komt, maar mocht je vliegen hou dan wel rekening met eventuele overbagage toeslag.

Voor 59ct de kilo... Damn! Betaal hier minimaal 3x zo veel...
Dus als je met de auto bent: gooi maar vol die kofferbak en verkoop het hier voor een euro per kilo! ;)
 
Ik ging heen met slechts 14 kg bagage.. En ik mocht 23 kg meenemen.. Dus dat moet goed komen!

En mocht ik nou teveel meenemen en het zou bijna over datum gaan.. Zal ik meer moeten gaan bakken voor het einde van die datum.. Nog steeds geen straf:p
 
Mr_Nas zei:
Ik ging heen met slechts 14 kg bagage..

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat met je vrouw naar Rome was, dat zal ik dan wel fout gelezen hebben als je maar 14 kg in je koffer hebt ;)
 
Nosmo zei:
Mr_Nas zei:
Ik ging heen met slechts 14 kg bagage..

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat met je vrouw naar Rome was, dat zal ik dan wel fout gelezen hebben als je maar 14 kg in je koffer hebt ;)

Ik had het over me eigen koffer.. De andere koffer was beduidend zwaarder.. Hahahaha

Heb het biergist ook gevonden.. Zal dit voordat we terug vliegen allemaal kopen.. Maar dat biergist. Hoeveel heb je daarvoor nodig?
 
Mr_Nas zei:
Heb het biergist ook gevonden.. Zal dit voordat we terug vliegen allemaal kopen.. Maar dat biergist. Hoeveel heb je daarvoor nodig?

Op 470 gram bloem, gaat 10 gram biergist.( daarvan maak je 4 pizza's) In 1 zo'n pakje zit 3x7 gram=21 gram. Dus uit 1 pakje maak je 2x pizza. ( 8 stuks).  Ik hoop dat het zo duidelijk is?
 
Dominique zei:
Mr_Nas zei:
Heb het biergist ook gevonden.. Zal dit voordat we terug vliegen allemaal kopen.. Maar dat biergist. Hoeveel heb je daarvoor nodig?

Op 470 gram bloem, gaat 10 gram biergist.( daarvan maak je 4 pizza's) In 1 zo'n pakje zit 3x7 gram=21 gram. Dus uit 1 pakje maak je 2x pizza. ( 8 stuks).  Ik hoop dat het zo duidelijk is?

Duidelijk! Ik ga het meenemen! Dank je wel voor de info!
 
Terug
Bovenaan Onderaan